Iranian Agriculture News Agency

اسلامی خبر داد:

آغاز برداشت انگور از ۷۵۰ هکتار تاکستان‌های عجب ‌شیر

مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر گفت: برداشت انگور از ۷۵۰ هکتار تاکستان‌های این شهرستان آغاز شد.

آغاز برداشت انگور از ۷۵۰ هکتار تاکستان‌های عجب ‌شیر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، احمد اسلامی در آیین برداشت انگور در یکی از تاکستان‌های بخش قلعه‌چای شهرستان عجب شیر که حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشت افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال هفت هزار تن از این محصول تولید و علاوه بر  بازار مصرف شهرستان عجب شیر در بازار شهرهای همجوار عرضه شود.

وی ادامه داد: این شهرستان از نظر سطح زیر کشت انگور و همچنین تولید بعد از شهرستان‌های ملکان، بناب و مراغه در رتبه چهارم استانی قرار دارد و متوسط تولید این محصول در باغ‌های سنتی آن ۱۰ تن در هکتار و در باغ‌های روسیمی تا ۱۶ تن در هکتار است.

اسلامی بیشترین سطح زیر کشت انگور در عجب ‌شیر را مربوط به گونه بیدانه سفید عنوان کرد و اظهار کرد: ارقام کشمشی، قزل‌اوزوم، خلیلی، صاحبی، فخری و حسینی نیز از دیگر گونه‌های انگور این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان، برداشت این محصول تا اواخر مهر‌ماه ادامه می‌یابد.

اسلامی با اشاره به تولید آبغوره، سرکه سنتی، کشمش و شیره انگور در تاکستان‌های شهرستان، خاطرنشان کرد: عرضه محصولات فرآوری شده برای باغداران توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

وی همچنین به خسارت ناشی از سرمازدگی و تگرگ در باغ‌های انگور شهرستان اشاره کرد و گفت: همه‌ساله بخش قابل توجهی از محصول انگور این شهرستان بر اثر بلایای طبیعی از بین می‌رود و از این رو نصب دستگاه‌های پیشگیری ضروری به نظر می‌رسد.

گفتنی است از حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی عجب‌شیر، ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار دیم و ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار آبی است و حدود چهار هزار و ۹۰۰ هکتار به اراضی باغی و ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار به زراعی اختصاص دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید