Iranian Agriculture News Agency

نوروزی خبر داد:

افزایش 130 درصدی هویت گذاری دام در سال 1400 نسبت به سال قبل در آذربایجان شرقی

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، خبر از افزایش 130 درصدی هویت گذاری سال 1400 نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

افزایش 130 درصدی هویت گذاری دام در سال 1400 نسبت به سال قبل در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، عزیز نوروزی در جلسه کارگروه تولیدات دام و طیور که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در رابطه با موضوع هویت گذاری دام، سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی فقط به دامدارانی تسهیلات، خدمات و نهاده دامی ارائه می دهد که در سامانه پلاک کوبی، احراز هویت شده اند و اطلاعاتشان ثبت شده است.

وی ادامه داد: روند پلاک کوبی پیشرفت چشمگیری داشته و آمار  هویت گذاری در استان از شروع طرح تا انتهای مرداد 1401 تعداد 5 میلیون و 301 هزار و 698 می باشد که به تفکیک، دام سنگین 779 هزار و 809 ، دام سبک 4 میلیون و 521 هزار و 205 و اسب ، استر وشتر 684 مورد است.

وی با دیدگاهی آینده نگرانه اظهار کرد: اتحادیه ها و تشکلهای زیربخش دام و طیور باید برای مقاطع میان مدت و بلندمدت برنامه داشته باشند و در ارتباط با اجرای این برنامه ها مطالبه گر باشند و هدف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در ارتباط با تشکلها به خودکفائی رسیدن اتحادیه ها می باشد بطوریکه بتوانند به عنوان کمک و بازوی اجرایی دولت برای بخش تولید برنامه ریزی جامع و اجرائی داشته باشند.

 مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان افزود: تشکلها می توانند در زنجیره های تولید نقش ارزنده ای ایفا کرده و در جهت حمایت از تولید در امر صادرات محصولات تولیدی و واردات نهاده ها نقش ایفا کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید