Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت الکترونیکی شدن کل روند اداری مربوط به حوزه اراضی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی بر الکترونیکی شدن کل روند اداری مربوط به حوزه امور اراضی تاکید کرد.

ضرورت  الکترونیکی شدن کل روند اداری مربوط به حوزه اراضی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  اکبر  فتحی در جلسه کارگروه امور اراضی سازمان گفت: ضروری است سازمان امور اراضی نسبت به اقتضاء زمانی در ارائه خدمات به بهره برداران و امور مورد اجرا تغییراتی  ایجاد کرد و به روز رسانی هایی به عمل آورد تا حاشیه های فراوان گریبانگیر امور اراضی مرتفع شود. تمامی کارکنان بخش کشاورزی خادمان مردم در این بخش هستند و باید در جهت رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

وی بیان کرد: حوزه امور اراضی که شامل زیر بخش های واگذاری اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و رفع تداخل پلاکات ثبتی  است، اخیرا وظیفه صدور سند را نیز شامل می شود. در واقع هدف از رفع تداخل سنددار کردن اراضی و ایجاد تثبیت مالکیت برای دولت و مردم است که بعد از تعیین تکلیف از سوی امور اراضی به سازمان ثبت اسناد معرفی شده و ثبیت مالکیت اتفاق می افتد. لذا نهایت همکاری با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صورت خواهد گرفت تا پرونده های رفع تداخل تعیین تکلیف شوند. در حوزه حفظ کاربری اراضی کشاورزی تفاهمی فیمابین وزارت کشور و وزارت جهادکشاورزی وجود دارد که فرمانداران را در این زمینه وظیفه مند کرده است لذا علاوه بر مدیران شهرستان جهادکشاورزی، فرمانداران نیز در این زمینه موظف به همکاری هستند. برای اجرایی نمودن هر تصمیم کشوری در استان باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد و در ارتباط با تفاهم نامه مذکور نیز باید با استانداری و معاونت مربوطه جلساتی تشکیل شده و آگاهی لازم نسبت به وظایف تعریف شده برای ایشان داده شود. اجرای این تفاهم نامه می تواند بسیاری از مشکلات موجود در شهرستان ها را رفع کنند.

فتحی در حوزه رفع تداخل و حفظ کاربری اراضی و واگذاری با تاکید بر تسریع روند رسیدگی به امور مربوطه و تعیین تکلیف پرونده های متوقف شده در کمیسیون، تهیه لیست و بنر مراحل انجام کار و اطلاع رسانی آن به متقاضیان را برای پیشگیری از اقدامات زاید ضروری دانست.

وی اظهار داشت: گزارشهای سازمان بازرسی گزارشهای کارآمدی است که توجه به آن می تواند بسیاری از مشکلات سازمان را مرتفع نماید چرا که به آسیب شناسی حوزه های مورد بررسی پرداخته و براساس آن پیشنهادهایی را ارائه نموده است. لذا توجه به محتوای این گزارش ها و اجرای پیشنهادات ارائه شده در جهت بهبود عملکرد بخش های مختلف ضروری است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه به لزوم تهیه گزارشی از کمبود نیرو و امکانات لازم در حوزه های مختلف حفظ کاربری و واگذاری اراضی و ارائه آن در شورای حفظ بیت المال و انعکاس مطالبات و درخواستهای مربوطه اشاره کرده و گفت: در حین ارائه گزارش عملکرد مسائل و مشکلات موجود نیز مطرح می گردد تا جهت حل آن ارائه طریقی صورت گیرد. همین طور الکترنیکی شدن کل روند اداری مربوط به حوزه اراضی را جهت رفع مشکلاتی مانند جعل نامه ها و فعالیت های غیر قانونی برخی شرکت ها در این راستا را ضروری دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید