Iranian Agriculture News Agency

فتحی در گفتگو با ایانا خبر داد:

توزیع بیش از یک هزار تن برنج ، شکر و گوشت منجمد در آستانه ایام اربعین و ماه صفر در استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در آستانه اربعین حسینی از اختصاص یک هزار و 37 تن برنج ، شکر و گوشت منجمد از محل ذخایر راهبردی کالاهای اساسی برای برپایی آیین‌های ایام اربعین و صفر خبر داد و گفت: این اقلام به منظور تهیه و توزیع نذورات با قیمت‌های مصوب در اختیار هیئت‌های مذهبی، تکایا و دسته‌های سوگوار و موکب های حسینی قرار می‌گیرد.

توزیع بیش از یک هزار تن برنج ، شکر و گوشت منجمد در آستانه ایام اربعین و ماه صفر در استان آذربایجان شرقی

اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با اعلام اینکه این کالاها شامل 527 تن شکر، 467 تن برنج تایلندی است، افزود: سومین مرحله توزیع اقلام اساسی که برای ایام اربعین و آخر صفر در نظر گرفته شده است که توزیع آن آغاز شده و در طول ایام  اربعین حسینی تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه تخصیص اقلام فوق در هر شهرستان با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی آن شهرستان صورت می گیرد اظهار کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مقدار تعیین شده از این کالا را به نمایندگانی که از سوی مدیریت جهاد کشاورزی و تبلیغات اسلامی شهرستان معرفی می‌شوند، تحویل خواهند داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر اینکه در طرح عرضه کالاهای اساسی در ماه صفر، قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی ۱۱ هزار تومان و شکر ۱۸ هزار تومان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این کالاها از محل انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ تأمین شده و برنج‌های اختصاص یافته در کیسه‌های ۱۰ کیلویی و 40 کیلویی و شکرهای تخصیص داده شده در کیسه‌های ۵۰ کیلویی بسته‌بندی شده‌ و با قیمت‌های مصوب توزیع خواهند شد.

وی همچنین از توزیع 43 تن گوشت قرمز منجمد در استان آذربایجان شرقی برای ایام اربعین و صفر خبر داد و افزود: 43 تن گوشت منجمد از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان با قیمت‌های مصوب در اختیار هیئت‌های مذهبی، تکایا و دسته‌های سوگوار قرار می‌گیرد.

فتحی تاکید کرد: در دو مرحله قبلی توزیع کالاهای اساسی مابین دسته های عزاداران حسینی برای ایام محرم و صفر مقدار 3 هزار تن برنج ، شکر و گوشت منجمد قرمز و گوشت منجمد مرغ  با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان توزیع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید