Iranian Agriculture News Agency

در قالب تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین صورت می گیرد

همکاری سپاه عاشورا جهاد کشاورزی در ارتقای بهره وری محصولات راهبردی کشاورزی

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا گفت: حساسیت و اهمیت امنیت غذایی آنچنان بالاست که خود را موظف می دانیم در راستای تامین آن و ارتقای بهره وری محصولات راهبردی کشاورزی با سازمان جهادکشاورزی همکاری تنگاتنگی داشته باشیم.

همکاری سپاه عاشورا جهاد کشاورزی در ارتقای بهره وری محصولات راهبردی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، سرهنگ پاسدار کاظم قلعه در قرارگاه امنیت غذایی استان که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ، معاون بهبود تولیدات دامی و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازماندر محل فرماندهی سپاه عاشورا برگزار شد، تامین امنیت غذایی را یکی از وظایف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته و اظهار کرد: به جهت حساسیت و اهمیتی که مساله امنیت غذایی دارد، سپاه پاسداران به مساله تامین امنیت غذایی ورود کرد، البته همکاری با جهاد کشاورزی در این حوزه پیش از این نیز صورت می گرفت اما تفاهم نامه منعقده بین دو طرف این همکاری را در قالبی منسجم قرار خواهد داد.

وی با تاکید بر تشکیل کارگروه های لازم برای اجرای تفاهم نامه و گزارش دهی این کارگروه ها از اقدامات خود طی یک ماه آتی، گفت: باید با همکاری و تعامل در راستای هم افزایی حرکت کنیم و با توجه به ظرفیت هایی که در مجموعه سپاه پاسداران قرار دارد، هر کجا به موانعی برخوردیم آن را از سر راه برداریم.

  معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا استفاده از ظرفیت های بسیج و هیات اندیشه ورز بسیج کشاورزی را در اجرای این تفاهم نامه ضروری دانسته و خاطر نشان کرد: استفاده از فناوری های نوین و محصولات دانش بنیان می تواند کمک شایانی به افزایش بهره وری در تولید داشته و باید در این مسیر خود پیشقدم شویم تا جامعه کشاورزی را نیز با خود همگام کنیم.

سرهنگ کاظم قلعه افزود: باید مربیان، کارشناسان پهنه و عوامل اجرایی را به طور صحیح توجیه کرده و آموزش دهیم تا از فناوریهای جدید موجود در کشور مطلع شده  و آن را در اختیار کشاورزان قرار دهند.

وی اولویت بندی، بومی سازی و برنامه ریزی را از دیگر بایدهای اجرای این تفاهم نامه دانسته و گفت: باید در این راستا تفاهم نامه ای استانی نیز منعقد شده و برای اجرای هر مرحله از این تفاهم نامه زمان بندی مشخص کنیم و با همدلی برای رسیدن به هدف مشترک تلاش کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه راضی شدن به وضعیت موجود زمینه ساز شکست در اجرای این تفاهم نامه خواهد بود، گفت: جلسه ای با حضور فرماندهان سپاه شهرستان ها و مدیران جهاد کشاورزی برگزار خواهیم کرد تا قرارگاه های امنیت غذایی شهرستانها را فعال کرده و برای اجرای هر چه بهتر این تفاهم نامه، تلاش کنیم.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید