Iranian Agriculture News Agency

لزوم عملیاتی شدن تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین

ورود سپاه پاسداران و بسیج به حوزه تامین امنیت غذایی ایثارگری است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین باید در اسرع وقت طی راهکارهای مشخص در سطح استان عملیاتی شود.

 ورود سپاه پاسداران و بسیج به حوزه تامین امنیت غذایی ایثارگری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  شهرام شفیعی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان که با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا، معاون بهبود تولیدات دامی و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در محل فرماندهی سپاه عاشورا برگزار گردید، دستیابی به امنیت غذایی در کشور را هدف مشترک سازمان جهاد کشاورزی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانسته و گفت: تامین امنیت غذایی از وظایف ذاتی سازمان جهاد کشاورزی است که با توجه به ظرفیت های استان و با استفاده از فناوری های جدید هدفی دست یافتنی است.

وی بسیج را کلمه ای مقدس دانست که امام راحل (ره) پس از انقلاب اسلامی آن را پایه گذاری نمود و افزود: ثمره تشکیل بسیج در دوره جنگ تحمیلی، دفاع از کشور با عشق و ایثار بود و در حال حاضر نیز حضور در جبهه های سازندگی و آبادانی کشور است. هر کجا شرایط ویژه ای وجود داشت و مشکلی پیش آمد، بسیج وارد میدان شد و نتیجه ای که به مصلحت مردم، نظام و کشور بود رقم خورد.

معاون توسعه مدیریت منابع سازمان جهاد کشاورزی استان هم افزایی با سایر ارگانها و سازمانها را سیاست جهادکشاورزی در زمینه تامین امنیت غذایی دانسته و گفت: استفاده از ظرفیتهای بسیج برای تامین امنیت غذایی به صورت مستمر و پایدار، مورد استقبال جهاد کشاورزی است و پیشنهاد می کنیم کارگروه مشترکی با حضور بسیج جامعه کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی ایجاد شود تا هماهنگی لازم در خصوص اجرای تفاهم نامه صورت پذیرد.

شفیعی با استقبال از طرح های فناورانه و محصولات دانش بنیان در استان، خاطر نشان کرد: ما نیازهای دانش بنیان استان را احصاء نموده و آن را به بخش خصوصی اعلام کرده ایم و از هر مجموعه ای که در این راستا بتواند با ما همکاری نماید، استقبال می کنیم.

وی در پایان سخنان خود ورود سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین به حوزه تامین امنیت غذایی را ایثار توصیف نموده و گفت: تمام بسترهای لازم برای اجرای این تفاهم نامه و همکاری با سپاه پاسداران در این خصوص را فراهم می نماییم چرا که این تفاهم نامه ما را در انجام وظایف ذاتی مان یاری می کند.

گفتنی است طی تفاهم نامه ای که در تیرماه سال جاری بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین منعقد شده و به امضای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز رسید، مقرر شد دو طرف در خصوص  ارتقا بهره وری محصولات راهبردی گندم، برنج، جو، ذرت، دانه های روغنی و گوشت قرمز و دستیابی به خودکفائی در این حوزه ها همکاری داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید