Iranian Agriculture News Agency

رئوف در گفتگو با ایانا خبر داد:

آمارگیری از زنبورستان‌های آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور از هفته دوم مهر

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از آغاز آمارگیری از زنبورستان‌های استان بعد از دو سال وقفه بدلیل شیوع بیماری منحوس کرونا همزمان با سراسر کشور از هفته دوم مهرماه سال 1401 در استان خبر داد.

 آمارگیری از زنبورستان‌های آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور از هفته دوم مهر

 مسعود رئوف در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با بیان این مطلب افزود: برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از راندمان تولید کلنی‌ها و برآورد دقیق تعداد و نوع کندوهای زنبور عسل استان و شاغلین در این بخش آمارگیری از زنبورستان‌های استان به مدت 13 روز از شانزدهم مهرماه سال‌جاری تا پایان روز پنج شنبه بیست و هشتم مهرماه در استان توسط کارشناسان شبکه پهنه‌بندی جهادکشاورزی و با همکاری اتحادیه زنبورداران استان و شرکت های تعاونی زنبورداری شهرستان‌ها انجام گیرد.

وی گفت: قراردادن آمار و اطلاعات کامل و صحیح در اختیار برنامه ریزان و سیاستگذاران بخش، منجر به اتخاذ تدابیر به موقع و برنامه‌ریزی صحیح می شود که علاوه بر افزایش درآمد بهره برداران، بستر مناسبی برای توسعه صنعت زنبورداری و ایجاد اشتغال برای جوانان در منطقه خواهد بود.

رئوف ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین نیازهای اولیه برنامه ریزی و سیاستگذاری برای هر بخش، داشتن آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت کمی و کیفی و دستیابی آسان و سریع به این اطلاعات می باشد، لذا از کلیه زنبورداران عزیز درخواست می شود برای شرکت در این آمارگیری علاوه بر ارائه آدرس دقیق محل اسکان کندوهای زنبورعسل خود، با کارشناسان پهنه بندی همکاری لازم را کرده و در زمان سرشماری کندوها در زنبورستان خود با در دست داشتن دفترچه زنبورداری و کارت ملی حضور داشته باشند.

وی گفت برآورد میزان تولید عسل در سال 1400سیزده هزار و هفتاد و چهار تن بود که پیش بینی می کنیم در سال جاری میزان تولید عسل در استان افزایش یابد.

 شایان ذکر است زنبورداران می توانند برای اخذ اطلاعات بیشتر، با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و یا مدیریت امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان از طریق شماره تلفن 34494119 تماس حاصل کنند.

استان آذربایجان شرقی رتبه نخست تعداد کلنی های زنبور عسل کشور و رتبه دوم تولید عسل کشور را داراست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید