Iranian Agriculture News Agency

نجفی تاکید کرد:

یکی از اساسی ترین حربه های دشمن، تفرقه افکنی در جامعه اسلامی است

تفرقه، عدم اطاعت از رهبری، پیمان شکنی و فسادهای جزئی از آفات سازمانهاهستند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تفرقه، عدم اطاعت از رهبری، پیمان شکنی و فسادهای جزئی از آفات سازمانهاست که اگر چاره ای برای آنها اندیشیده نشود، سازمان ها را به تباهی خواهند کشاند.

یکی از اساسی ترین حربه های دشمن، تفرقه افکنی در جامعه اسلامی است

 به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه شورای هماهنگی مدیران این سازمان با تشریح آفات سازمانی، تفرقه را از منظر امیرالمومنین(ع) زیربنای شکست دانسته و خاطرنشان کرد: یکی از اساسی ترین حربه های دشمن، تفرقه افکنی در جامعه اسلامی است و این ابزاری است که از صدر اسلام مورد استفاده دشمنان بوده و در عصر حاضر نیز نمود آن را در جمله معروف «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استعمارگران انگلیسی مشاهده کرده ایم.

وی نبود همدلی، هماهنگی و مشورت در سازمان را آسیب زننده توصیف نموده و افزود: اهمیت مشورت و هماهنگی در جامعه به حدی است که خداوند رحمان از پیامبر(ص) که علم او به دریای علم الهی متصل است نیزمی خواهد با دیگران مشورت نموده و از نظر آنها استفاده نماید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان  تفرقه را مایه تضارب افکار در جامعه و زمینه ساز سیطره کفار بر مسلمین دانسته و ادامه داد: عدم مشورت با دیگران باعث خودرأیی فرد شده و او را به سمت پیگیری منافع شخصی سوق می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی از نافرمانی در برابر دستورات رهبر و فرمانده سازمان به عنوان دومین آفت سازمان نام برده و با اشاره به سخن گهرباری از امام علی(ع) گفت: در هر سازمان و مجموعه باید یک رهبر و فرمانده حضور داشته باشد ضرورت وجود رهبر به حدی است که امیرالمومنین وجود یک رهبر ناصالح را بهتر از عدم وجود رهبر می داند، بنابراین هر کسی که در راس سازمان باشد ،نافرمانی از دستورات او ناپسند خواهد بود.

وی خیانت در امانت و پیمان شکنی را سومین آفت سازمان دانسته و خاطر نشان کرد: شکست پیمان صرفا محدود به شکل سنتی آن نمی شود بلکه زمانی که یک فرد در جایگاهی سازمانی مشغول به کار می شود، در واقع با سازمان و مدیریت آن پیمان بسته است و کم کاری یا سوءاستفاده از جایگاه در واقع همان پیمان شکنی یا خیانت در امانت است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود عادی سازی فساد جزئی را چهارمین آفت سازمان دانسته و گفت: فساد جزیی زمینه ساز فسادهای بزرگ خواهد بود و اگر با مرتکبین به آن برخورد نشود، آنها را به مفسدانی بزرگ مبدل نموده و خود و سازمان را به تباهی می کشانند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید