Iranian Agriculture News Agency

صیادی در گفتگو با ایانا خبر داد:

خرید 9260 تن گندم مازاد بر مصرف زارعین شهرستان مرند

معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از 9 هزار و 260 تن از گندم مازاد تولیدی زارعین شهرستان به صورت تضمینی، توافقی و بذری خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک 75 درصد رشد دارد.

خرید 9260 تن گندم مازاد بر مصرف زارعین شهرستان مرند

 علی صیادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این خبر که دو مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در شهرستان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زراعین هستند افزود: متولی خرید تضمینی گندم در شهرستان شرکت آرد میلاد آذربایجان و شرکت تعاونی روستایی النجق می باشد.

وی اضافه کرد: امسال در مجموع ۱۴ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت این محصول اختصاص، که ۹ هزار و ۲۵۰ هکتار به صورت آبی و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است که تاکنون کار برداشت در مجموع 12 هزار و 400 هکتار از مزارع گندم شهرستان به اتمام رسیده است.

صیادی با اشاره به برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان وپژه مرند برای سال زراعی جدید گفت: پیش بینی تامین یکهزار تن بذر اصلاح شده برای زارعین و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مزارع شهرستان در سال زراعی جدید در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: برنامه ما توسعه کشاورزی قراردادی برای کشت محصول گندم آبی در سطح یک هزار هکتار توسط سازمان تعاونی روستایی و اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری و هماهنگی ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی در بیش از ۵ هزار هکتار از مزارع دیم شهرستان است که در تمامی مزارع گندم دیم باید آن را اجرا کنیم.

این مسئول ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید و حداکثر با دو درصد سن زدگی مبلغ 11هزار و 500 تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است.

معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند با اشاره به تسریع در آهنگ حمل گندم از مزرعه تا مرکز خرید و سیلوها، گفت: مدیریت خرید تضمینی گندم و پرداخت به موقع بهای گندمکاران و در اولویت قرار دادن تامین کود و اعطای تسهیلات بانکی به زارعین گندمکار در سال جاری، باعث افزایش تولید و ترغیب گندمکاران به کشت این محصول در سال زراعی جدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگیهای لازم با نیروهای انتظامی صورت گرفته تا از خروج گندم تولیدی به سایر استانها جلوگیری شود، ادامه داد: با توجه به گزارشهای رسیده مبنی بر حضور دلالان و افراد سودجو در مزارع خرید گندم و کاه و کلش خارج از عرف در جهت انتقال آن به خارج از شهرستان و استان، به کشاورزان و زارعین عزیز توصیه می گردد به منظور حمایت از دامداران داخل استان از فروش گندم، کاه و کلش به اینگونه افراد خودداری کنند.

معاون رییس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند با اشاره به ممنوعیت خروج گندم بدون اخذ مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی، گفت: تاکنون یک دستگاه کامیون حمل گندم فاقد مجوز حمل توسط مامورین نیروی انتظامی و پاسداران گمنام امام زمان (عج) به همراه بازرسین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در مبادی خروجی شهرستان  توقیف شده است و گندم های مکشوفی به سیلوهای شرکت آرد میلاد حمل شده است.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم بهترین مشوق برای گندم کاران بوده و ضمن اثرگذاری در افزایش بهره وری، پشتیبانی عملی از تولید است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید