Iranian Agriculture News Agency

عفوی:

فروش اجباری نان‌های کنجدی تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود

با حضور معاون مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی جلسه توجیهی نظارت بر کالاهای اساسی تنظیم بازار و نیز بررسی مسائل و مشکلات در این حوزه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند برگزار شد.

فروش اجباری نان‌های کنجدی تخلف است و با متخلفان  برخورد می‌شود

 به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی علیرضا عفوی معاون مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات  کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن تشکر از همراهی بازرسان بسیج و اداره صمت با بازرسان مدیریت جهاد کشاورزی در بازرسی‌ها، گفت: پس از بازگشت قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی از آذر ماه سال گذشته بسیج اصناف در سراسر کشور به کمک ما آمده است.

وی با بیان اینکه نیروهای بسیج همواره در شرایط سخت بازار به میدان آمده و با کمک به سازمان‌های متولی امر زمینه افزایش نظارت بر واحدهای متخلف را فراهم کرده‌اند ادامه داد: هدف از بازدیدها و نظارتها مبارزه با گرانفروشی و تشدید نظارت و بازرسی با توجه به انتزاع نظارت و بازرسی برمحصولات کشاورزی از تولید تا مصرف می باشد.

وی همچنین بر نگاه فرهنگی بر طرح و نگاه ارشادی، نظارت بر چرخه تولید، عرضه و توزیع و هم افزایی بر تلاش مجموعه بسیج اصناف ،اداره  صمت و مدیریت جهاد کشاورزی تاکید کرد.

 به گفته وی، دسترسی به سامانه سیمبا  در بحث بازرسی و نظارت برای کلیه بازرسان  و نیز مشکلات خودرو و...با توجه به مکاتبات انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان به زودی حل خواهد شد.

عفوی در ادامه با اشاره به اینکه کنجد و سبوسی  که نانوایان استفاده می‌کنند باید دارای پروانه بهداشتی و سیب سلامت باشد، یادآور شد: به هیچ عنوان آپشن فروشی و اضافه کردن مواد افزودنی از جمله کنجد جز به دلخواه و درخواست مشتری نداریم فروش اجباری نان‌های کنجدی تخلف است و با متخلفان  برخورد می‌شود.

معاون مدیریت بازرسی ونظارت بربازار محصولات  کشاورزی سازمان خاطرنشان کرد: آرد سهمیه ای به هیچ عنوان متعلق به نانوایی نیست و ویژه مردم منطقه است و این حقی را برای نانوایی ایجاد نمی‌کند‌ نانوا فقط عامل توزیع است و در صورت تخلف با او برخورد می‌شود قیمت نان هم مشخص است و در تمام نانوایی‌ها باید نصب شود و مردم می‌توانند عدم نصب قیمت در نانوایی را به بازرسان مدیریت جهاد کشاورزی  گزارش کنند تا به سرعت رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه نان یک کالای استراتژیک و قوت لایموت مردم است بنابراین  با هیچ فرد متخلفی تعارف نداریم و با متخلفان به شدت برخورد می‌کنیم گفت: رعایت  کیفیت لازم و وزن نان از سوی نانواییها موردتوجه تیم‌های نظارت و بازرسی است.

عفوی با بیان اینکه بازرسی از بازار تخم مرغ به علت برخی موارد موجود در عرضه و بازار در دستور کار همکاران بازرسی قرار گرفته است ادامه داد: قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ برای مصرف کننده در بازار 39800 تومان است و با متخلفینی که هرشانه تخم مرغ را بیشتر از نرخ مصوب بفروش برسانند  برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این که بازرسی جهادکشاورزی در حوزه کالاهای اساسی با ۲۴ ساعته است و تعطیلی برای آن وجود ندارد، افزود: دشمن در همه زمینه‌ها آماده  نشسته است و برای ما رضایت مردم مهم است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید