Iranian Agriculture News Agency

نجفی:

ذرت شهرستان اهر «اهر مکه سی» با طعم بی نظیرش از شهرت کشوری برخوردار است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: ذرت شهرستان اهر «اهر مکه سی» با طعم بی‌نظیرش از شهرت کشوری برخوردار است.

ذرت شهرستان اهر «اهر مکه سی» با طعم بی نظیرش از شهرت کشوری برخوردار است

علی نجفی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، افزود: امسال سطح زیر کشت ذرت در شهرستان اهر ۲۷۵ هکتار بوده است که ۲۵۰ هکتار آن به‌صورت آبیاری تیپ اجراشده و ۲۵ هکتار نیز به‌صورت سنتی است.

وی افزود: در شهرستان اهر سالیان سال ذرت به‌ صورت سنتی در سطح ۲۰ هکتار کشت می‌شد که امسال با ارائه آموزش‌های لازم امسال به‌صورت مکانیزه و سنتی تولید این محصول به شکل قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

وی با تشکر از بهره‌برداران که همسو با کارشناسان جهاد کشاورزی حرکت کرده‌اند عنوان کرد: تولید این محصول در هر هکتار برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و درآمد نسبتاً مناسبی را نصیب بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان می‌کند.

نجفی ادامه داد: اهر مکه سی از محصولات خاص این شهرستان است که دارای عطر و طعم خاصی بوده و جزو برندهای شناخته‌شده در سطح استان و کشور است.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز گفت: ذرت دانه‌ای بومی اهر است که با نام اهر مکه سی شناسایی می‌شود و با عطرو طعمی که دارد از شهرت کشوری برخوردار است و در جذب گردشگر توانسته نقش به سزایی ایفا کند.

سکینه طاهری افزود: زمان کاشت ذرت در شهرستان اهر نیمه دوم اردیبهشت تا اوایل خرداد است و برداشت این محصول از اواسط تیرماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ذرت اهر با حداقل کود شیمیایی و به ‌صورت ارگانیک تولید می‌شود گفت: این محصول علاوه بر عرضه در استان به‌ تهران، گیلان و اردبیل نیز ارسال می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید