Iranian Agriculture News Agency

توری :

جهاد تبیین ابزار مبارزه در جنگ نرم است

فرماندار شهرستان هشترود گفت: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را واجب عینی اعلام نمودند، زیرا ابزار مبارزه در جنگ نرم و راهی برای مقابله با قدرت رسانه ایست که امروز دشمن در اختیار دارد.

جهاد تبیین ابزار مبارزه در جنگ نرم است

به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، علیرضا توری در جلسه قرارگاه جهاد تبیین در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هشترود با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع)، در خصوص اهمیت جهاد تبیین و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص آن گفت: در حال حاضر تمام ابزارها و رسانه های موثر دنیا در اختیار دشمنان و استکبار جهانی است و با آنچه ما در این حوزه اختیار داریم، تفاوت بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: تاکید زیاد مقام معظم رهبری نشان می دهد اگر ما نتوانیم به نحوی شایسته در این حوزه فعالیت کنیم، در آینده اتفاقات ناگواری علیه ما به وقوع خواهد پیوست اگر فرامین مقام معظم رهبری را بررسی نمایید، خواهید دید در هر حوزه ای که دشمن اقدامات خصمانه ای علیه ما رقم زده است، چند سال قبل از آن، رهبری به ما هشدار داده اند.

فرماندار شهرستان هشترود جنگ نرم را تغییر باورها و اعتقادات یک جامعه توسط دشمن به نحوی که طبق نظر و میل آنها دشمن رفتار کنیم، توصیف نموده و افزود: جنگ نرم به گونه ایست که شاید خودمان نیز متوجه نشویم که اسیر آن شده ایم بنابراین ضروریست که برای مقابله با جنگ نرم جهاد تبیین را در حوزه های مختلف فعال نموده و نه تنها در حوزه گفتار بلکه با کردار و عمل خود اقداماتی جدی در این خصوص انجام دهیم.

توری بررسی رفتار دشمنان در زمان شیوع بیماری کرونا را یکی از دلایل روشن برای توجه به امنیت غذایی دانسته و خاطرنشان کرد: در دورانی که کشورها با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کردند، دشمنان در واردات ماسک و واکسن که از ساده ترین راههای مبارزه با این بیماری  بود مانع تراشی می کردند و اجازه این کار را به ما نمی دادند. اگر فردا امنیت غذایی ما دچار خدشه شود و نتوانیم اقلام غذایی استراتژیک خود را تولید نماییم، قطعا با عناد و دشمنی که استکبار جهانی با مسلمانان و شیعیان دارد، ضربات جبران ناپذیری به ما وارد خواهد کرد.

وی دشمنی انگلستان، اسرائیل، آمریکا و استکبار جهانی با مسلمانان نه بخاطر انقلاب اسلامی نیست بلکه مساله ای تاریخی دانسته و اضافه کرد: قبلا انگلستان و سایر کشورهای استعمارگر همواره تلاش کرده اند برای مقابله با مسلمانان در میان آنها اختلاف ایجاد نموده و آنها را به گروههای مختلف تقسیم کنند چرا که می دانند با حربه جنگ و زور نمی توانند مسلمانان را شکست دهند و در همین راستا بود که برای مقابله با شیعیان، بهائیت و برای ایجاد اختلاف در میان اهل سنت، وهابیت را ایجاد کردند.

فرماندار هشترود گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری، ما نباید چشم امید به خارج از مرزهای خود داشته باشیم، بلکه باید با استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای متخصصان و جوانان این مرز و بوم در عرصه های مختلف به ویژه کشاورزی، نیازمان به خارج از مرزها را به حداقل برسانیم چرا که اگر با دغدغه و دلسوزانه تلاش کنیم، می توانیم در همه حوزه ها به خودکفایی برسیم.

توری در پایان سخنان خود استفاده از ظرفیت های کشاورزی هشترود ، حرکت به سمت تولید دانش بنیان و افزایش بهره وری در همه حوزه ها را از مصادیق جهاد تبیین دانسته که اگر به طور کامل محقق گردد، دغدغه های مقام معظم رهبری برطرف شده و کشور با تمام قدرت مسیر توسعه را طی خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید