Iranian Agriculture News Agency

نجفی در گفتگو با ایانا خبر داد:

نظارت بر عملیات برداشت غلات در 38 هزار هکتار از مزارع شهرستان اهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: امسال با حضور کارشناسان مراکز و مکانیزاسیون نظارت کامل بر عملیات برداشت غلات در 38 هزار هکتار از مزارع شهرستان اهر صورت گرفت.

نظارت بر عملیات برداشت غلات در 38 هزار هکتار از مزارع  شهرستان اهر

علی نجفی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی افزود: امسال با توجه به افزایش کاشت مزارع گندم و جو شهرستان، افزایش تولیدات محصولات کشاورزی را شاهد بودیم که به دنبال آن با برداشت قابل‌توجهی از مزارع گندم شهرستان توسط کمباین‌های فعال منطقه مواجه بودیم که به این منظور نظارت بر نحوه برداشت و کنترل عدم ریزش کمباین‌ها از یکسو و نظارت بر ضدعفونی به‌موقع کمباین‌ها توسط صاحبان آن‌ها وقتی از روستایی به روستای دیگر تغییر مکان می‌دادند از اهم عملیات نظارتی کارشناسان این مدیریت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با صدور کارت معاینه فنی برای تعداد 73 دستگاه انواع کمباین‌های برداشت غلات و نظارت دوره‌ای در طی دوره برداشت غلات، هم‌چنین نمونه‌برداری از مزارع برای تعیین تلفات و ریزش کمباین‌ها و ریزش طبیعی مزارع، بر ارتقاء عملیات برداشت مزارع غلات و کلزا شهرستان نظارت شده است.

 نجفی گفت: با توجه به وجود 65 کمباین فعال و زمان برداشت از خرداد تا اوایل شهریور در مناطق مختلف این شهرستان نظارت مستمر و کارشناسی با حضور کارشناسان محترم پهنه‌بندی و مکانیزاسیون و اکیپ نظارت مدیریت شهرستان انجام پذیرفته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید