Iranian Agriculture News Agency

خرم تاکید کرد:

لزوم برخورد با عوامل زمین خواری در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی برخورد قانونی، جدی و بدون تعلل با زمین‌خواران و مسئولانی را که در مقابل ساخت‌وسازهای غیرمجاز کوتاهی می‌کنند خواستار شد.

لزوم برخورد با عوامل زمین خواری در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در نشست شورای حفاظت از اراضی استان گفت: مدیران سازمان‌ها و نهاد‌هایی که برای حفظ املاک و اراضی بیت‌المال مسئولیت دارد نباید در انجام مسئولیت کوتاهی کند.

وی افزود: وظایف دستگاه‌های مسئول در حوزه حفاظت از حریم شهرها، رودخانه‌ها و منابع طبیعی مشخص است و اگر این مجموعه‌ها در انجام مسئولیت خود کوتاهی کنند باید با مسئول دستگاه قبل از دلالان و زمین‌خواران و متجاوزان به حرایم برخورد قانونی شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر در تمامی شهرستان‌ها، فرمانداران، دادستانی و نیرو‌های انتظامی و امنیتی همگی باهم و هماهنگ و هم‌راستا عمل کنند دیگر شاهد ساخت‌وساز‌های غیرمجاز نخواهیم بود.

خرّم با تاکید بر اینکه نباید به بهانه ایجاد مسائل اجتماعی در برخورد با متخلفان کوتاهی کرد افزود: در رابطه با احداث غیرمجاز باغ‌ویلا، خانه‌ویلا و تغییر کاربری اراضی باید به‌جد و بی‌رحمانه ورود کرد و نباید در این زمینه کوتاه آمد تا دیگر با این موارد مواجه نشویم.

وی بر ضرورت برگزاری رزمایش بزرگ برخورد با ساخت‌وساز‌های غیرمجار تاکید کرد و افزود: در استان تمام مناطقی که به حریم رودخانه‌ها و شهر‌ها وارد شده اند و به صورت انبوه ساخت‌وساز و تغییر کاربری غیرمجاز در آنها صورت گرفته باید شناسایی و برخورد قانونی و جدی با معارضان صورت گرفته و تخریب انجام شود تا درس عبرتی برای سایر افراد باشد.

استاندار اظهار کرد: دستگاه‌های خدماتی از جمله آب، برق و گاز نباید به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز خدمات ارائه کنند و اگر دستگاهی به این ساخت‌وساز‌ها خدمات دهد طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

در ادامه این نشست رئیس دادگستری آذربایجان شرقی هم گفت: برای دستگاه قضائی برای برخورد با متخلفان و متعرضان به املاک و اراضی ملی و دولتی جدی است و باید همه دستگاه در این خصوص اهتمام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید