Iranian Agriculture News Agency

مشاور وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

اجرای برنامه تحول کشاورزی نیازمند همکاری تمام ارگانهاست

مشاور وزیر جهادکشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی گفت: اجرای برنامه تحول کشاورزی نیازمند همکاری تمام ارگانهاست .

اجرای برنامه تحول کشاورزی نیازمند همکاری تمام ارگانهاست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حمید اورعی در نشستی با محمد کلامی معاون هماهنگی امور افتصادی استانداری آذربایجان شرقی که اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز حضور داشت برخی تصمیمات به اجرا درآمده در سال جدید از قبیل قانون مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و قانون انتزاع( تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی) را چالش هایی جدید در مسیر فعالیتهای جهاد کشاورزی دانسته و گفت: اجرای قانون انتزاع (تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی) باعث شد این وزارتخانه که در حوزه تولید تمرکز داشت، درگیر نظام توزیع و بازارشده و چالش های جدیدی را تجربه نماید اجرای این قانون همزمان با قانون مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و حذف ارز ترجیحی، روبرو شدن با این چالش را دشوارتر از قبل نمود اما خوشبختانه با تلاش مجموعه همکاران، جهادکشاورزی به خوبی توانست از این چالش ها عبور کند.

وی اجرای این قوانین را یک اصلاح فرآیند ضروری برای اقتصاد کشور دانست که ریاست جمهوری نیز بر آن اجرای تاکید داشته و افزود: امیدوارم به زودی برکات اجرای این طرح وارد عرصه تولید شده و رونق اقتصادی همراه با آن برای کشور به ارمغان آید.

مشاور وزیر جهادکشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی، تیم اقتصادی استان آذربایجان شرقی را یک مجموعه هماهنگ و مسنجم دانسته و اظهار داشت:  این انسجام و یکدلی باعث رضایت کشاورزان، شرکت های تعاونی و اتحادیه شده است که این مساله باعث مسرت است.

اورعی با اشاره به اینکه پرورش ماهی یکی از اصلی ترین برنامه های وزیر محترم جهادکشاورزی است، گفت: در برنامه تحول کشاورزی، پرورش ماهی دارای نقش بسیار پر رنگی است.

وی افزود: البته هنوز برش استانی برنامه تحول کشاورزی برای استانها ارسال نشده است که باید هر چه سریعتر این کار صورت پذیرد. چرا که استانها نیز باید با وظیفه خود در اجرای این برنامه آشنا شوند. در این برنامه بخش تولید دارای اهمیت زیادی است که باید برای دستیابی به آن، استانها فعالیت بیشتری داشته باشند.

اورعی در پایان همکاری مجموعه استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در اجرایی کردن برنامه های تحول کشاورزی را بسیار مهم توصیف کرده و افزود: کشت فراسرزمینی، پرورش ماهی و توسعه آبزی پروری، طرح جهش تولید در دیم کاری و توسعه دیم زارها و کشت قراردادی از رئوس برنامه تحول کشاورزی است. تلاش می کنیم بیشتر از قبل به سمت تولید حرکت کنیم چرا که جهاد کشاورزی نباید از تولید فاصله بگیرد، زیرا افزایش میزان تولید می تواند کمک شایانی به حفظ آرامش بازار و تنظیم قیمت ها کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید