Iranian Agriculture News Agency

صدور نخستین مجوز فعالیت مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در مزارع آبزی پروری استان آذربایجان شرقی

نخستین مجوز مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و گردشگری شیلاتی با تلاش و حمایتهای مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی صادر شد.

صدور نخستین مجوز فعالیت مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در مزارع آبزی پروری استان آذربایجان شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، گفت: با فعالیت این مجتمع گردشگری و رفاهی شاهد اشتغال زایی، درآمد زایی، بازار یابی و عرضه مناسب آبزیان و افزایش سرانه مصرف آبزیان در منطقه و رونق هرچه بیشتر صنعت شیلات خواهیم بود.

قاسم جعفروند ضمن ابراز خرسندی از صدور نخستین مجوز مجتمع رفاهی بین راهی و گردشگری شیلاتی درشهرستان اهرگفت: این شهرستان در ۸۹ کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع شده است و از جمله بزرگ‌ترین شهرستانهای منطقه ارسباران با ظرفیت بالا در حوزه کشاورزی و شیلات است که در راستای رونق بخشی به گردشگری و رفاه مسافران در آن محدوده اقدام به صدور نخستین مجوز مجتمع رفاهی بین راهی شده است.

جعفروند گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت یک هکتار در اول مسیر جاده اهر به تبریز ایجاد شده است که میزان تولید قزل آلا در آن مجموعه بیش از 30 تن در سال 1400 بوده است.

 وی افزود: با توجه به اینکه این مرکز در مسیر گردشگری منطقه جنگلی ارسباران قرار دارد هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران بوده و در فصول مختلف به عنوان یکی از مراکز گردشگری و رفاهی با ایجاد امکانات اسکان یک روزه، عرضه زنده و پخت صحرایی آبزیان علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و سود بیشتر به ارائه خدمات به گردشگران می‌پردازد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در خاتمه با ابراز امیدواری از فعالیت و تجهیز بیشتر مجتمع رفاهی بین راهی و سایر مجتمع های گردشگری شیلاتی در استان اظهار کرد: این مدیریت آمادگی دارد جهت توسعه صنعت شیلاتی و گردشگری همگام با بهره برداران و سرمایه گذاران و همزمان با ایجاد امنیت غذایی در حوزه آبزی پروری قدم بردارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید