Iranian Agriculture News Agency

علیزاده دیزج تاکید کرد:

طرح جهش تولید در دیم‌زارها فرصتی برای توسعه کشاورزی حفاظتی در کشور

لزوم توسعه کشاورزی حفاظتی در اراضی دیم کشور

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: طرح «جهش تولید در دیم‌زارها» که با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال اجراست، فرصتی برای توسعه کشاورزی حفاظتی به شمار می‌رود.

طرح جهش تولید در دیم‌زارها فرصتی برای توسعه کشاورزی حفاظتی در کشور

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با تاکید بر توسعه کشاورزی حفاظتی در اراضی دیم و نقش آن در پایداری تولید و امنیت غذایی در شرایط تغییر اقلیم، گفت: طرح «جهش تولید در دیم‌زارها» که با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال اجراست، فرصتی برای توسعه کشاورزی حفاظتی به شمار می‌رود.

 خشنود علیزاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور بر ضرورت ایجاد پایلوت‌های کشاورزی حفاظتی حداقل پنج ساله در استان‌های مختلف و بر حسب شرایط اقلیمی آن استان در سطوح حداقل پنج هکتاری تاکید دارد.

وی ادامه داد: این پایلوت‌ها در قالب مزرعه یا دهکده‌های نوآوری می‌تواند ایجاد شود و این موسسه برای برنامه‌ریزی توسعه کشاورزی حفاظتی در اراضی دیم کشور و همچنین پشتیبانی فنی لازم و آموزش کارشناسان و بهره‌برداران در این زمینه آمادگی کامل دارد.

به گفته وی در حال حاضر نیز ۱۴ پروژه تحقیقاتی در زمینه کشاورزی حفاظتی به صورت ملی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در حال اجراست و موسسه امکان به‌روزرسانی دستورالعمل‌های فنی کشاورزی حفاظتی بر اساس آخرین یافته‌های تحقیقاتی در این زمینه را دارد.

وی همچنین به سفر اخیر مجری برنامه ملی کشاورزی حفاظتی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به مراغه و بازدید وی از ستاد مرکزی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور اشاره و بیان کرد: در این جلسه نیز برنامه‌های موسسه و معاونت امور زراعت در راستای کشاورزی حفاظتی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید