Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز خبر داد:

تولید ۸۵ هزار و ۹۷۷ تن خوراک دام در شهرستان تبریز

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: ۸۵ هزار و ۹۷۷ تن خوراک دام در شهرستان تبریز تولید می شود.

تولید ۸۵ هزار و ۹۷۷ تن خوراک دام در شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، ابراهیم فرقانی در بازدید از گاوداری  شیری ۳۰۰ رأسی  اشرفی بارانلو خسروشاه اظهار کرد: شهرستان تبریز در تولید خوراک دام دارای رتبه دوم استانی است.

وی افزود: طی سال گذشته سه هزار و ۸۵۰ تن گوشت قرمز و ۶۷ هزار و ۳۸۰ تن شیر  در شهرستان تبریز تولید شده است.

وی در ادامه  با بیان چگونگی تامین نهاده‌های دامی برای دامداران و کشاورزان در حوزه دامپروری  بیان کرد: در بخش دام، تامین نهاده‌ها به چند روش مختلف انجام می‌شود که برای واحدهای صنعتی شیری طبق دستورالعمل صرفاً باید به صورت نهاده خام باشد و برای واحدهای روستایی و سنتی در قالب کنسانتره نهاده توزیع می‌شود.

فرقانی در ارتباط با اقدامات و ابزارهایی که می‌تواند باعث افزایش تولید و راندمان در واحدهای تولیدی دامی باشد، گفت: اتوماسیون، بهسازی و نوسازی جایگاه‌ها می‌تواند با استفاده از تجهیزات، ابزارها و ادوات جدید باعث افزایش عملکرد در واحد سطح و کیفیت شود.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به بازدید از گاوداری  شیری ۳۰۰ رأسی  اشرفی بارانلو خسروشاه نیز خاطر نشان کرد: این دامداری یکی از بهترین  دامداری های شهرستان است  که به منظور افزایش رفاه و سلامت دام ها ‌ با تولید نزدیک به ۶ تن شیر در روز نقش بسزایی در  تولیدات دامی شهرستان دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید