Iranian Agriculture News Agency

بررسی مسائل گلخانه های تولید محصولات سبزی و صیفی در شهرستان جلفا

در جلسه‌ای مسائل گلخانه‌های تولید محصولات سبزی و صیفی در شهرستان جلفا بررسی شد.

بررسی مسائل گلخانه های تولید محصولات سبزی و صیفی در شهرستان جلفا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: این جلسه با حضور تعدادی از گلخانه داران، مدیران، کارشناسان سازمان جهادکشاورزی و شهرستان پیرامون به‌ منظور  ارتقا سلامت محصولات گلخانه‌ای و ارائه راهکار برای حل مسائل گلخانه‌های این شهرستان تشکیل شد.

رضا عباسی از برطرف شدن مشکل تأمین آب در روزهای آتی در شهرستان جلفا خبر داد و پرداخت تسهیلات به گلخانه داران پیشرو برای رفع موانع تولید را از حمایت‌های جهاد کشاورزی اعلام کرد.

محمدباقر بی‌پروا، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این جلسه اهمیت تولید محصول سالم برای مصرف داخلی و صادرات را یادآور شد و نحوه پایش زنجیره سلامت محصولات غذایی از بستر تولید تا سفره مصرف‌کنندگان را بیان کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به مشکلات و محدودیت‌های صادرات محصولات کشاورزی گلخانه‌ای اشاره کرد.

محمود کیا مشکلات صادرات پیش آمده در سال گذشته و مرجوع محصولات گلخانه‌ای را یادآور شد و افزود:  جهت پیشگیری از وقوع چنین مواردی و جلوگیری از تحمیل خسارت به تولیدکنندگان و ضمن اعلام ضوابط صادرات به کشورهای اوراسیا و اروپایی، خواستار رعایت استانداردهای تولید( شفاف‌سازی و ثبت تمام نهاده‌های مصرفی در گلخانه اعم از سم و کود و نتایج  آن‌ها، مصرف حداقل سموم در کنترل آفات و بیماری‌ها و رعایت دوره کارنس، استفاده از عوامل بیولوژیک در کنترل عوامل خسارت زا، استانداردهای کودهای شیمیایی و ...)  از جانب گلخانه داران پیشرو ضروری است.

وی همچنین حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان  از گلخانه داران را با تقبل تأمین عوامل بیولوژیک مصرفی برای گلخانه و همراهی کارشناسان در تولید محصول سالم گلخانه در طول فصل کشت را اعلام کرد.

در این جلسه گلخانه داران مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که مشکلات تولید اعم از کیفیت آب مصرفی، مشکلات تأمین نهاده‌های باکیفیت (کود و سموم) در بازار، متناسب نبودن قیمت تمام شده محصول گلخانه‌ای و قیمت فروش ازجمله این مشکلات بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید