Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

رتبه اول آذربایجان شرقی در کشت زردآلو

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از کسب رتبه نخست کشوری استان آذربایجان شرقی در کشت محصول زردآلو خبر داد.

رتبه اول آذربایجان شرقی در کشت زردآلو

محمدباقر بی پروا در حاشیه دومین جشنواره زردآلو در شهرستان مرند در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  با اعلام این خبر گفت: استان آذربایجان شرقی با 9 هزار و 610 هکتار باغات زیر کشت زردآلو، رتبه اول کشور در کشت این محصول باغی را داشته و با تولید 55 هزار و 645 تن محصول زردآلو، بعد از استان تهران در رتبه دوم تولید این محصول در کشور قرار گرفته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: شهرستان جلفا با 2 هزار و 939 هکتار، شهرستان مرند با 2 هزار و 425 هکتار و شهرستان شبستر با یک هزار و 24 هکتار باغات زیر کشت محصول زردآلو در رتبه اول تا سوم سطح باغات زیر کشت این محصول در استان قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان مرند با تولید 18 هزار و 774 تن، شهرستان جلفا با تولید 15 هزار و 637 تن و شهرستان شبستر با تولید 7 هزار و 693 تن به ترتیب در رتبه های اول تا سوم تولید این محصول در استان را به خود اختصاص داده اند.

بی پروا در پایان گفت: از مجموع کل 9 هزار و 610 هکتار از باغات زیر کشت این محصول در استان، تنها 601 هکتار غیر بارور بوده و 9 هزار و 9 هکتار از آن بارور می باشد.

گفتنی است باغات زردآلو در استان آذربایجان شرقی شامل ارقام نصیری ، عسگر آباد ، شاهرودی، اوردوبادی، تبرزه و ... می باشد که دارای پتانسیل تازه خوری و یا استفاده در صنایع تبدیلی می باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید