Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مراسم عید سعید غدیر در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

غدیر را باید مثل محرم و صفر و عاشورا به فرهنگ عمومی مردم تبدیل کرد

به مناسبت عید سعید غدیر مراسمی با حضور کارمندان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و ادارات تابعه در این سازمان برگزار شد.

غدیر را باید مثل محرم و صفر و عاشورا به فرهنگ عمومی مردم تبدیل کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در این مراسم با تبریک عید غدیرخم، گفت: غدیر عید ولایت و امامت است؛ افتخار ما این است که شیعه هستیم و در مذهب شیعه در چنین روزی حضرت علی (ع) توسط حضرت ختمی مرتبت، برای ولایت و امامت معرفی شده است و ما هم به‌عنوان شیعه افتخارمان این است که از دوستداران و پیروان آن بزرگوار هستیم.

اکبر فتحی افزود: عقل سلیم حکم می‌کند که بعد از رسالت پیغمبر به‌هیچ‌عنوان پیامبر با آن عظمت جامعه اسلامی را بلاتکلیف رها نکند؛ بنابراین اصل و فلسفه وجودی ولایت، حداقل با حکم عقل قابل انطباق است.

وی ادامه داد: شاید به نظر برسد که غدیر، عیدی فقط برای شیعیان است اما اگر فلسفه ولایت که حضرت علی (ع) است درست تبیین شود، مشخص می‌شود که غدیر محور وحدت است و می‌تواند بین مسلمانان، شیعه و سنی وحدت ایجاد کند؛ یعنی پیامی که مناسبت غدیر دارد، آن پیام اگر درست تبیین شود پیام، پیام وحدت آور است. وقتی‌که حضرت علی (ع) بعد از انتصاب در این مقام می‌فرماید پیام امروز این است که به یکدیگر، خانواده‌هایتان و کشور خوبی کنید، پیامی جز وحدت نمی‌توانیم از این مطلب بگیریم.

فتحی گفت: ما شاید به تأسی از ولایت است که امروز، با تبعیت از مقام معظم رهبری، در چنین روزی و سالی که تحت عنوان سال تولید دانش‌بنیان اشتغال آفرین نام‌گذاری شده است به خودمان وظیفه مضاعفی در اطاعت از ولایت قائلیم. علاوه بر اینکه ما یک رسالت سازمانی داریم برای انجام این کار، اما وقتی‌که از زبان ولایت این مطلب مطرح می‌شود و مطالب این‌چنینی مطرح می‌شود طبیعتاً یک وظیفه شرعی و دینی و وظیفه تبعیت از ولایت در خودمان احساس می‌کنیم و قدم می‌گذاریم تا مسائل و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را حل کنیم.

وی اضافه کرد: همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات تابعه که در اقصی نقاط استان در حوزه کشاورزی زحمت می‌کشند، مخصوصاً شعاری که در اول سال توسط مقام عظمای ولایت طرح می‌شود، طبیعتاً به تأسی از ولایت ما خودمان را مسئول می‌دانیم که این کارها را پیش ببریم و دراین‌ارتباط نیز در راستای شعار سال هر سال، مخصوصاً امسال قدم‌های خوبی برداشته‌اید که ما قدردان آن هستیم.

فتحی به دستوری که وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با تأمین مسکن کارکنان جهاد کشاورزی داده‌اند اشاره کرد و گفت: این هم هدیه ایست که آقای ساداتی نژاد در عید غدیر به همکاران داده‌اند.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تبریک عید سعید غدیر گفت: عید غدیر، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین و پرزینت ترین و باعظمت‌ترین اعیاد مسلمین است.

حجت‌الاسلام حسن کاملی فر افزود: مسئله غدیر، مسئله‌ای مهم، حیاتی و اساسی است و هیچ موضوعی به‌اندازه غدیر تا حالا مورد تأکید و سفارش قرار نگرفته و به اهمیت آن تأکید نشده است.

وی ادامه داد: هیچ آیه‌ای در قرآن به‌اندازه آن آیاتی که مستقیماً در ارتباط با غدیر وارد شده است، صریح و روشن نیست.

حجت‌الاسلام کاملی فر بیان کرد: هیچ موضوعی مثل امامت و ولایت در قرآن، به این اندازه به آن تأکید نشده است و به این اندازه سفارش نشده است که اگر انجام نگیرد انگار رسالت پیامبر انجام نگرفته است و دین کامل نیست. لذا آن خطبه، اجتماع، بیعت، منبر و مراسم بیعت بی‌نظیر و منحصر بود چرا که در تاریخ ۶ هزار ساله انبیای الهی هیچ پیامبری مثل پیامبر عظیم الشان، ۱۲۰ هزار نفر مخاطب و مستمع نداشت. موضوع اجتماع، نصب علی بن ابی طالب بعنوان انسان بی‌نظیر به عنوان جانشین پیامبر و امام مسلمین بود.

وی ادامه داد: پیامبر علی بن ابی طالب را نصب نکرد، علی بن ابی طالب را معرفی کرد. نصب علی بن ابیطالب توسط خدای تبارک‌وتعالی انجام شد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان شرقی گفت: یکی از پیام‌های غدیر نجات قرآن از انحراف و تحریف بود چراکه اگر غدیر نبود قرآن را منحرف می‌کردند. قرآن اگر مفسر و مبین نداشته باشد، اگر مفسر قرآن علی و اولاد علی نباشد، قرآن هدایتگر نیست بلکه قرآن ویرانگر و مخرب است همانند قرآن داعش و وهابیت.

حجت‌الاسلام کاملی فر با بیان اینکه پیغمبر عظیم الشان اسلام تا قیامت، مفسرین و مبینین قرآن رو برای ما مشخص و معرفی و روشن کرده است افزود: پیغمبر عظیم الشان اسلام صراط مستقیمی را که هر روز ده بار برای ما لازم است تا در نمازها از خداوند بخواهیم را در خطبه غدیر مشخص کرده است و فرموده است «من و علی و فرزندان علی صراط مستقیم هستیم» لذا این صراط مستقیم و هدایت به صراط مستقیم موضوع اساسی که خداوند برای ما واجب کرده است که هر روز از خداوند بخواهیم.

وی خاطرنشان کرد: محور اصلی خطبه غدیر این است که ای مردم تا روز قیامت بعد از من، صاحب‌اختیار و سرپرست شما علی و دوازده امام است؛ یعنی هر کسی که علی و اهل‌بیت را عزیز شمارد ولی اهل‌بیت را صاحب‌اختیار نداند، اعتقادات او نشات گرفته از غدیر نیست.

حجت‌الاسلام کاملی فر با اشاره به اینکه پیامبر در خطبه غدیر ۲۵ جمله در مورد امام زمان فرموده‌اند ادامه داد: امروز وارث غدیر و وصی پیامبر در غدیر امام حی یعنی امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه غدیر یعنی یک حکومت دینی و اسلامی و یک حاکم وارسته و متقی و الهی افزود: غدیر فقط مسئله تاریخی و مربوط به گذشته نیست، غدیر مسئله روز است. در هر جایی شما بروید امروز مسئله حکومت و حاکم به عنوان نیاز اساسی تمامی جوامع اسلامی و غیر اسلامی است. نیاز تمامی جوامع، داشتن حکومت سالم و در رأس حکومت سالم، حاکمان سالم است. غدیر تا قیامت برای ما آن حکومت سالم و حاکمان سالم را معرفی می‌کند.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ولایت‌فقیه شعبه‌ای از حکومت غدیری است اضافه کرد: یک حکومت غدیری و علوی در کشور ما شکل گرفته و آثار و برکات وسیع و گسترده این حکومت غدیری علی را در سراسر عالم و داخل کشور مشاهده می‌کنید.

حجت‌الاسلام کاملی فر ادامه داد: کشور عزیز ایران اسلامی در تاریخ ۳۵۰سال قبل از انقلاب یعنی تاریخ معاصر قبل از انقلاب همواره مورد تحقیر، تهاجم و مورد طمع دشمنان و بیگانگان قرار گرفته است. قسمت عظیمی از سرزمین پهناور ایران در ۳۰۰ سال گذشته از این کشور جدا شده و خودش کشور مستقل دیگری شده است. تنها در زمان حکومت غدیری و علوی و در زمان حاکمیت ولی‌فقیه علیرغم فتنه‌ها و توطئه‌ها و شیطنت‌های فراوان، تمامیت ارضی و هویت سرزمینی این کشور مخدوش نشده است. در طول ۳۵۰ سال گذشته ایران اسلامی این قدر قوی و قدرتمند و عزیز و دارای قدرت بازدارندگی نبود.

وی بیان کرد: در طول تاریخ شیعه هیچ زمانی مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت مثل امروز موردتوجه و این‌قدر قوی و قدرتمند و مقتدر نبود. همیشه شیعه‌ها در طول تاریخ در مظلومیت و محرومیت زندگی کرده‌اند و قدرت پیدا نکرده‌اند تا اظهار هویت و وجود کنند؛ اما الان در هر جا در سراسر عالم، شیعه پیرو مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت است، احساس عزت و هویت و قدرت می‌کند و با صدای رسا و فریاد اعلام می‌کند که من پیرو مکتب حیات‌بخش اهل‌بیت هستم و علاقه‌مند به انقلاب اسلامی، این‌ها آثار و برکات حکومت غدیری است.

حجت‌الاسلام کاملی فر تأکید کرد: هیچ مناسبتی به‌اندازه غدیر مهم و واجب نیست. نه عاشورا نه محرم نه صفر نه نیمه شعبان، هیچ مناسبت مهمی به اندازه غدیر مورد تأکید و سفارش قرار نگرفته است. غدیر مهم‌تر از شب قدر است. بیش از ۸۰ عنوان در مورد آداب غدیر از سوی امام رضا مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه غدیر در بین ما شیعیان مظلوم است افزود: علی‌رغم تأکید قرآن و اهل‌بیت به غدیر توجه نداریم. در دنیا ما را با عاشورا می‌شناسند درحالی‌که باید ما را با غدیر بشناسند چراکه غدیر شناسنامه، هویت، حقیقت و اساس شیعه است. پیامبر فرمود تبلیغ غدیر تا قیامت برای همه واجب است. توجه به غدیر مهم‌تر از محرم است. باید غدیر را از مظلومیت خارج کرد و غدیر را مثل محرم و صفر و عاشورا به فرهنگ عمومی مردم تبدیل کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید