Iranian Agriculture News Agency

مجهز شدن نانوایی‌های شهرستان مرند به دستگاه هوشمند کارتخوان

نانوایی‌های شهرستان مرند به دستگاه هوشمند کارتخوان مجهز شدند.

مجهز شدن نانوایی‌های شهرستان مرند به دستگاه هوشمند کارتخوان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، نبود سازوکار مشخص و دقیق برای نظارت بر مصرف آرد در نانوایی ها که سالانه دولت یارانه قابل توجه و هزینه های سنگینی را برای آن متقبل شود و این موجب می شد تا آردی که باید صرف پخت نان برای مردم شود به شکل آزاد به فروش رسیده یا قاچاق بشود که این موضوع اتلاف هزینه های بیت المال و نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

دولت سیزدهم در یک اقدام شجاعانه طرح اصلاح هدفمندی یارانه ها را کلید زد و بدون تغییر نرخ نان با سازوکار جدید و از طریق نصب کارتخوان های هوشمند در نانوایی ها می خواهد موضوع یاد شده را کنترل کند.

طرح فروش هوشمند نان با نصب دستگاه های کارتخوان هوشمند در نانوایی های دولتی شهرستان مرند از نیمه دوم تیرماه جاری پس از مراغه به عنوان دومین شهرستان پایلوت در استان آغاز شده است.

داوود عباسی معاون استاندار و فرماندارشهرستان ویژه مرند در بازدید از نانوایی های شهرستان مرند به همراه علی صیادی معاون رئیس سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند در جمع خبرنگاران گفت: در راستای هدفمندی و مردمی کردن یارانه ها و یکی از اساسی ترین موضوع هدفمند کردن آرد ونان بود که الحمدا... شهرستان مرند در این امر نسبت به سایر شهرستانها ومجهز کردن نانوایی ها به دستگاه هوشمند کارتخوان پیشتاز می باشد.

وی با بیان اینکه این دستگاه برای تمام نانوایی‌های شهرستان  نصب و فعال خواهد شد گفت: این طرح با هدف شفاف‌ سازی روند تهیه نان از منظر نوع آرد، مقدار مصرف و کنترل قیمت اجرا می‌شود و مدیریت جهاد کشاورزی و بانک سپه در اجرای آن مشارکت دارد.

به گفته عباسی  از 440 نانوایی شهرستان مرند از پنج شنبه 16تیر ماه  تا به امروز 35۰ نانوایی که دارای اسناد و مدارک کامل بودند با تلاش شبانه روزی مدیریت جهاد کشاورزی و کارشناسان بانک سپه به کارتخوان هوشمند مجهز شده و این طرح با جدیت و موشکافانه تا اتمام مجهز کردن کل نانوایی های شهرستان پیگیری می‌شود. 

وی رصد آرد و نان و رسیدن آن به دست مصرف کننده واقعی، جلوگیری از ایجاد رقابت و انحراف بین نانوایی‌ها برای افزایش کیفیت نان از مهمترین اهداف طرح تجهیز نانوایی‌ها دانسته وگفت: الزام اجرای طرح این است که خرید نان در نانوایی‌ها باید با کارت‌های بانکی انجام شود و نانوایی‌ها نمی‌توانند از مشتریان پول نقد دریافت کنند؛ چراکه قرار است هر نانوا به میزان فروش خود از دولت یارانه دریافت کنند. 

عباسی در ادامه افزود: ضروری است که در اجرای این طرح رضایتمندی مردم وجود داشته باشد؛ همه مسئولان پای‌کار هستند و تلاش می کنیم با مدیریت صحیح، نظارت فضایی را فراهم کنیم تا از قاچاق و هدر رفت یارانه‌ها جلوگیری شود.

این مقام مسئول گفت: طرح تجهیز نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند، با تغییر و نوسان قیمت نان همراه نمی‌شود؛ بلکه از قاچاق آرد و نان جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: فروش نان فقط با این دستگاه‌ها امکان‌پذیر بوده و مردم می‌توانند با هر نوع کارت‌ بانکی بدون محدودیت خرید کنند.

در طرح تجهیز نانوایی‌ها به دستگاه کارتخوان هوشمند، آرد به صورت آزاد به نانوا تحویل داده می شود و پس از فروش نان به ازای هر تراکنش و بدون محدودیت، یارانه به حساب نانوا واریز خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید