Iranian Agriculture News Agency

فتحی خبر داد:

در 6300 هکتار از اراضی حوضه دریاچه ارومیه سیستمهای نوین آبیاری در حال اجراست

تسهیل گیری و رفع موانع در خصوص سامانه‌های نوین آبیاری در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر تسهیل گیری و رفع موانع در خصوص سامانه‌های نوین آبیاری تأکید کرد.

در 6300 هکتار از اراضی حوضه دریاچه ارومیه سیستمهای نوین آبیاری در حال اجراست

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه کارگروه آب‌وخاک سازمان با بیان این مطلب گفت: ما در تلاش هستیم تا اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را در استان به نحو احسن پیش ببریم، به همین منظور نه ‌تنها باید طرح ‌های در دست اجرا را به اتمام برسانیم بلکه باید برای ایجاد تقاضای جدید هم که جزء وظایف ماست کوشش کنیم.

وی با اشاره به لزوم افزایش سطح اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سالجاری افزود: ما پرونده به پرونده به بررسی موانع طرح‌های سامانه‌های نوین آبیاری می‌پردازیم تا موانع را برطرف کنیم و درصورتی‌که مانع غیرقانونی وجود داشت، اقدام قانونی در برابر عواملی که در اجرای طرح اختلال ایجاد می‌کنند انجام می دهیم.

فتحی به نقش نظارتی سازمان جهاد کشاورزی استان بر اجرای سامانه‌های نوین آبیاری نیز تأکید کرد و افزود: چنانچه کارفرما، پیمانکار و یا بهره برداران در تأمین منابع مشکل و مسئله‌ای داشته باشد آن را حل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از روش‌های نوین آبیاری، راندمان و بهره‌وری آب را چندین برابر نسبت به روش‌های سنتی افزایش می‌دهد گفت: ما برای تشویق بهره برداران جهت استفاده از این سامانه‌های نوین آبیاری حمایت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون در 6300 هکتار از اراضی حوضه دریاچه ارومیه سیستم های نوین آبیاری در حال اجراست یادآور شد: ما در راستای استفاده بهینه از منابع آبی وظیفه داریم و باید با کشاورزان در زمینه اجرای طرح‌های نوین آبیاری همراهی داشته باشیم و اگر نیاز باشد باید خودمان به سراغ کشاورزان برویم و مزیت‌های آن را ارائه کنیم تا با توجه به منابع محدود این طرح‌ها عملی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: برای ایجاد درخواست جدید برای سامانه‌های نوین آبیاری در سال 1401، از تمامی امکانات، ظرفیت مروجان و ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها بهره گرفته می‌شود چراکه این سامانه‌ها در راستای حفظ منافع کشورمان است و در این خصوص مسئولیت فنی، رسالت سازمانی و مسئولیت اجتماعی به عهده داریم.

فتحی به نقش سامانه‌های نوین آبیاری در ایجاد امنیت غذایی و بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی تأکید کرد و گفت: اگر از سامانه‌های نوین آبیاری استفاده نشود طی 4 تا 5 سال آینده در ارتباط با منابع با مشکل مواجه می‌شویم لذا ما در این خصوص طبق دستورالعمل‌های سامانه‌های نوین آبیاری که تدوین‌شده است پیش می‌رویم و تلاش می‌کنیم تا در این زمینه تسهیل گری لازم را انجام دهیم.

وی همچنین اضافه کرد: انجمن‌های موجود در زمینه آبیاری باید در راستای تسهیلگری، کمک حال سازمان جهادکشاورزی باشند و برای ایجاد درخواست‌های جدید بیشتر از ظرفیت‌های آن‌ها بهره گرفته شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید