Iranian Agriculture News Agency

صیادی در گفتگو با ایانا خبر داد:

جشن شکرگزاری برداشت کلزا در شهرستان مرند برگزار شد

در مزرعه بیست هکتاری کلزای آقای حاج عباس عابدینی واقع در دهستان دولت آباد شهرستان مرند(مجتمع کشت وصنعت جام جم) جشن شکر گذاری برداشت کلزا برگزار شد.

جشن شکرگزاری برداشت کلزا در شهرستان مرند برگزار شد

با حضور معاون رییس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان، معاونین فرمانداری شهرستان، روحانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی، مسوولان و کارشناسان جهادکشاورزی استان و شهرستان در مزرعه بیست هکتاری کلزای  آقای حاج عباس عابدینی واقع در دهستان دولت آباد شهرستان مرند(مجتمع کشت وصنعت جام جم) جشن شکر گذاری  برگزار شد.

 علی صیادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این که جشن شکرگزاری برداشت کلزا در روستای دولت آباد در بخش مرکزی  برگزار شد، افزود: در سال زراعی 1401-1400 حدود 60 هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته بود و به لطف و برکت خداوند برداشت کلزا در شهرستان مرند انجام گردید.

وی گفت: کلزا گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و رطوبتی و در مناطق معتدل رشد می کند و یکی از با کیفیت ترین دانه های روغنی به شمار می رود.

صیادی  تنها راه مبارزه با علفهای هرز را تناوب زراعی دانست  و گفت: کاهش مصرف و مصرف بهینه آب و مدیریت تغذیه گیاهی می تواند افزایش تولید را تضمین کند.

وی در ادامه افزود: محدودیت منابع آبی برای تولیدکننده و کشاورز ما نمی تواند عامل محدود کننده باشد.

صیادی در ادامه  اظهار کرد: امید می رود در سال زراعی آینده نیز کشت این محصول با تلاش کارشناسان و مروجین پهنه با قوت بیشتری انجام گیرد تا این شهرستان به سهم خود گام موثری در تولید دانه های روغنی به خصوص کلزا در سطح استان بردارد.

وی افزود: امروز شکرگزاری ما در این است که به هم یادآوری کنیم که می توانیم جلوی هدر رفت و تبخیر آب را بگیریم و می توانیم افزایش تولید در واحد سطح را شاهد باشیم بدون اینکه منابع آبی و ذخایر آبی مان را از دست بدهیم.

صیادی گفت: اگر بخواهیم امانتدار خوبی برای آیندگان باشیم باید مدیریت منابع را به درستی انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی روحانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران در این مراسم گفت: همین قدر که شاهد برداشت کلزا هستیم بایستی شکرگزار نعمات بی شمار خداوند بزرگ باشیم.

وی به لزوم پرداخت زکات توسط کشاورزان اشاره نمود و بیان داشت: زکات شکر گزاری از درگاه باری تعالی است و سهم کسانی است که بضاعت کمتری دارند و به واسطه همین ضرورت در کنار نماز، زکات مطرح شده است و ما هم هر جا که بتوانیم بحث زکات را مطرح و در زمینه ترویج آن اقدام می نماییم .

گفتنی است در پایان این مراسم دعای شکر با حضور کلیه عوامل در محل برداشت برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید