Iranian Agriculture News Agency

اثبات ضرورت خودکفایی کشور در تولید غلات / همه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی بسیجی هستند

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج 57 فجر سازمان گفت: امسال این نگاه به اثبات رسید که همیشه امکان واردات محصولات غذایی به ویژه غلات وجود ندارد و در تولید محصولات استراتژیک باید به خودکفایی برسیم.

اثبات ضرورت خودکفایی کشور در تولید غلات / همه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی بسیجی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی صبح امروز در نشست نظارت ستادی و بررسی عملکرد رده های بسیج مستقر در دستگاههای اجرایی استان با تاکید بر وظیفه سازمان جهادکشاورزی در حوزه ایجاد امنیت غذایی گفت: در پی خشکسالیهای اخیر و جنگ روسیه و اوکراین امنیت غذایی در جهان دچار تهدید شده اما تلاشهای جهادگران حوزه کشاورزی و تولید که به نوعی فعالیتهای بسیج نیز در آن نمود دارد، اقتدار کشورمان در زمینه امنیت غذایی را برای جهانیان نمایان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به لزوم و ضرورت خودکفایی کشورمان در تولید محصولات غذایی به ویژه غلات افزود: امسال این نگاه به اثبات رسید که همیشه امکان واردات محصولات غذایی به ویژه غلات وجود ندارد و در تولید محصولات استراتژیک باید به خودکفایی برسیم چراکه در مسیر تامین امنیت غذایی کشور هیچ اختیاری برای انتخاب بین واردات و خودکفایی وجود ندارد زیرا بزرگترین تولیدکنندگان غلات جهان یا درگیر جنگ شده اند و یا از صادرات این محصولات خودداری می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت غذایی طی یکسال گذشته به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است، با ابراز خرسندی از نتایج تلاشهای جهادگران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در تامین ثبات و امنیت غذایی استان ادامه داد: ایجاد و تامین امنیت غذایی موقوله ای نیست که با کار اداری بتوان به آن دست پیدا کرد چراکه اقدامات این حوزه توسط بخش خصوصی انجام می شود که کارکنان و کارشناسان جهادکشاورزی استان نیز باید دوشادوش کشاورزان و بهره برداران  حرکت کنند تا بتوانند یافته های جدید را به کشاورزان منتقل نمایند تا بهره وری در واحد سطح افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: با این نگاه تمام کارکنان تلاشگر وزارت و سازمان جهادکشاورزی بسیجی هستند و در کنار مردم قرار دارند وگرنه امنیت غذایی دچار مشکل می شود که معنا و مفهوم بسیجی بودن را متبادر می کند هرچند که شاید کارت بسیجی هم ندارند.

فتحی در پایان ارزیابی های مستمر و سالانه عملکرد پایگاههای بسیج را ضروری دانسته و گفت: باید حوزه فعالیت دستگاهها و نهادها نیز در این ارزیابی ها لحاظ شود تا میزان توفیق بسیجی ها در انجام وظایف محوله مشخص شود.

در این نشست همچنین سرهنگ دوم پاسدار سیروس رضائی فرمانده حوزه یک بسیج کارمندی سپاه عاشورا با ابراز خرسندی و تقدیر از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات تابعه در زمینه برپایی میزهای خدمت در مناطق محروم استان و با تاکید بر اهمیت سرمایه انسانی در سازمانها گفت: در گام دوم انقلاب بسیجی ها باید به دانش روز مسلح شوند و بصیرت سیاسی خود را ارتقا دهند تا بتوانند ماموریتهای تخصصی خود را به نحو احسن عملیاتی کنند.

در این نشست همچنین با اعطای احکامی از سوی فرمانده حوزه یک بسیج کارمندی سپاه عاشورا، اعضای جدید شورای پایگاه مقاومت بسیج 57 فجر سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی شدند.

در ابتدای این نشست بیوک رئیسی جانشین فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج 57 فجر سازمان ، گزارشی از عملکرد این پایگاه طی یک سال گذشته ارائه داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید