Iranian Agriculture News Agency

تعداد 67 مرکز آماده خرید گندم از گندمکاران استان آذربایجان شرقی / خرید 3400 تن گندم

خرید گندم و دانه های روغنی توسط شبکه تعاونیهای روستایی آذربایجان شرقی آغاز شد

مدیر سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی از آغاز خرید گندم و دانه های روغنی توسط شبکه تعاونیهای روستایی استان خبر داد.

تعداد 67 مرکز  آماده خرید گندم از گندمکاران استان آذربایجان شرقی / خرید 3400 تن گندم

 رحیم  مهردادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  ضمن اظهار این مطلب افزود: با شروع برداشت گندم و دانه های روغنی در سطح استان، مراکز خرید این محصولات نیز فعال و خرید تضمینی گندم و خرید توافقی کلزا در قالب کشت قراردادی در حال انجام می باشد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان افزود: در حال حاضر 33 مرکز خرید گندم و 12 مرکز خرید دانه های روغنی توسط تشکلهای تعاونی استان تجهیز گردیده و در حال خرید  محصولات کشاورزان می باشند.

گفتنی است از ابتدای فرآیند خرید مقدار 645 تن گندم و 253 تن دانه روغنی کلزا توسط شبکه تعاونیهای روستایی آذربایجان شرقی و 2 هزارو 179 تن گندم توسط شرکت غله استان و 571 تن بصورت بذری از گندمکاران استان آذربایجان شرقی خریداری شده است که کل خرید گندم در استان به 3400 تن رسیده است.

شایان ذکر است علاوه بر  33 مباشر سازمان تعاون روستایی در سطح استان جهت خرید گندم مازاد کشاورزان، 34 مرکز خرید شرکت غله شامل 5 مرکز خرید دولتی، 11 مرکز سیلویی و 18 کارخانه آردسازی آماده خرید گندم از گندمکاران استان می باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید