Iranian Agriculture News Agency

هشت قرارداد بین کارگزار و کشاورز با شرکت های تولیدکننده کود کشور در تبریز منعقد شد

چهاردهمین همایش ترویجی و آموزشی معرفی محصولات سبد کودی شرکت خدمات حمایتی و تولید کنندگان کشور در تب…

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: با برگزاری چهاردهمین همایش ترویجی و آموزشی معرفی محصولات سبد کودی شرکت خدمات حمایتی و تولید کنندگان، هشت قرارداد بین کارگزار و کشاورز با شرکت‌های تولیدکننده کود کشور در تبریز منعقد شد.

هشت قرارداد بین کارگزار و کشاورز با شرکت های تولیدکننده کود کشور در تبریز منعقد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدمهدی سعیدی مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در حاشیه همایش آموزشی و ترویجی یاد شده در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۵۰ همایش از این نوع در کشور برگزار می شود که چهاردهمین دوره آن امروز در تبریز برگزار و منجر به عقد هشت قرارداد شد. 

وی افزود: این همایش ها در راستای طرح خودکفایی در تولید کودهای کشاورزی و حمایت از شرکت های داخلی در جهت تولید این محصول به خصوص شرکت های دانش بنیان از اردیبهشت ماه آغاز شده است و اسفند ماه به پایان می رسد.

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ادامه داد: ۱۵ شرکت در این همایش شرکت کردند که از این تعداد پنج شرکت دانش بنیان بوده و کودهای زیستی و آلی را جایگزین کودهای شیمیایی کرده اند که با توجه به شبکه گسترده شرکت که سه هزار و ۵۰۰ کارگزاری را شامل می شود بتوانیم تولیدکنندگان محصولات کودی را بدون واسطه در اختیار کارگزار و کشاورز قرار دهیم. 

سعیدی اعلام کرد: پانزدهمین دوره این همایش فردا در ارومیه برگزار می شود. 

مدیر شرکت های حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: سه شرکت از استان در این همایش برای معرفی تولیدات خود شرکت کردند. 

جمشید باقریان اظهار کرد: شرکت دانش بنیان کشاورزی در آذربایجان شرقی وجود ندارد ولی به تازگی بستر و زمینه آن فراهم شده و هماهنگی های لازم نیز ایجاد شده است. 

مدیر شرکت های حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی هدف از برگزاری همایش یاد شده را در تبریز حمایت از طرح خودکفایی تولید کود در کشور و نوآوری در تولید عنوان کرد. 

باقریان همچنین اعلام کرد: بر اساس برنامه ابلاغی، آذربایجان شرقی علاوه بر کودهای غیر یارانه ای مقدار۹۰ هزار تن کود ازته، ۴۷هزار تن کود فسفاته و مقدار ۶ هزار تن کود پتاسه یارانه ای در اختیار کشاورزان قرار می دهد که ۱۰۰ درصد کود ازته در داخل کشور از پتروشیمی های داخلی و ۹۰ درصد کودهای فسفاته و پتاسه در داخل و بقیه از خارج تامین و تهیه می شود. 

چهاردهمین همایش یکروزه ترویجی و آموزشی معرفی محصولات سبد کودی شرکت خدمات حمایتی و تولید کنندگان کشور در تالار نیکنام تبریز برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید