Iranian Agriculture News Agency

مراسم روز مزرعه سیب زمینی در عجب شیر برگزار شد

مراسم روز مزرعه با برداشت سیب زمینی با حضور فرماندار و مسئولین استانی و شهرستانی جهادکشاورزی در مزرعه پایلوت در روستای گل تپه عجب شیر در مساحت ۸ هکتار سیب زمینی بصورت مکانیزه و آبیاری بصورت نوار تیپ کشت کرده بود برگزار گردید.

 مراسم روز مزرعه سیب زمینی در عجب شیر برگزار شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، فرماندار عجب‌شیر در حاشیه مراسم روز مزرعه با بیان اینکه اقدامات مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان در دستور کار قرار دارد، گفت: لازم است در این خصوص همکاران ما اقدامات جدی را انجام دهند. 

جعفر قادری گفت: رتبه اول استانی در کشت سیب زمینی تابستانه به مساحت دوهزارهکتار به شهرستان عجب شیر تعلق داشته و در راستای آموزشهای ترویجی مهارتی صورت گرفته موفقیتهای چشمگیری در اصول صحیح مدیریت زراعی بخصوص مصرف بهینه آب، کود، سم و استفاده از روش آبیاری قطره ای  در این شهرستان را شاهد هستیم.

 وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه رعایت اصلاح الگوی کشت و استفاده از روشهای نوین آبیاری در کشت محصولات زراعی بسیار حائز اهمیت هست.

 فرماندار شهرستان عجب‌شیر گفت: تولید محصول سالم در عرصه کشاورزی و لزوم توجه به اکوسیستم و محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و تلاش هر چه بیشتر در این زمینه باید صورت پذیرد.

مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر نیز با بیان اینکه پیش‌بینی می شود امسال ۸۰ هزار تن سیب‌زمینی در این شهرستان برداشت شود اظهار داشت: امسال ۲ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان زیر کشت این محصول رفته است.

احمد اسلامی افزود: کشت محصول سیب‌زمینی می‌تواند کمک مناسبی به معیشت خانواده‌های روستایی باشد به طوری که سالانه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ خانوار در عجب‌شیر مشغول به تولید محصول سیب‌زمینی هستند.

وی با بیان اینکه عجب‌شیر از قطب‌های تولید سیب‌زمینی تابستانه در آذربایجان‌شرقی و کشور محسوب می‌شود اضافه کرد: در حال حاضر کشت و برداشت این محصول در عجب‌شیر به صورت تمام‌مکانیزه انجام می‌شود و تنها جمع‌آوری و بسته‌بندی آن توسط کارگران صورت می‌گیرد که این امر موجب کاهش قیمت محصول در بازار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر با بیان اینکه برداشت محصول سیب‌زمینی در این شهرستان از آخر خرداد آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه می‌یابد، بیان کرد: متوسط تولید سیب‌زمینی در هر هکتار از اراضی کشاورزی عجب‌شیر ۵۰ تن است.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از مزارع زیرکشت سیب‌زمینی میانگین عملکرد تولید در هر هکتار به ۶۵ تن نیز می‌رسد، افزود: ۱۲رقم سیب‌زمینی در منطقه کشت می‌شود که مهمترین ارقام این شهرستان آتریا،  یعلوا،  آریندا، سانته، آگریا، اسپریت و مارفونا است.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان برتر نمونه استانی این شهرستان تجلیل به عمل آمده و هدایا و لوح تقدیری اعطا گردید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید