Iranian Agriculture News Agency

فتحی:

اصلاح نژاد و به زراعی در بخش کشاورزی باید جزء اقدامات هایتک در نظر گرفته شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: اصلاح نژاد و به زراعی در بخش کشاورزی باید جزء اقدامات هایتک در نظر گرفته شود.

اصلاح نژاد و به زراعی در بخش کشاورزی باید جزء اقدامات هایتک در نظر گرفته  شود

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در نشستی با محمدهادی حاج محمد رئیس ­قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت وزارت جهادکشاورزی گفت: این یک واقعیت است که بخش کشاورزی که مقام معظم رهبری نیز به هنگام نامگذاری سال جدید مصداقاً به این حوزه پرداخت، در بحث دانش بنیان دچار عقب ماندگی است.

وی با بیان اینکه در این بخش هدف غایی ما ارتقاء عملکرد در واحد سطح می باشد افزود: برای مثال از کاشت گندم دیم سنتی 600 الی 700 کیلو گندم برداشت می شود که هدف ما دستیابی به ارقامی است که کشاورزان شاخص ما بتوانند 4.5 الی 5 تن برداشت نمایند. برای رسیدن به این هدف یکسری اقدامات همانند اصلاح نژاد و به زراعی باید صورت گیرد یعنی باید بذری بکارگیری شود که پتانسیل این تولید را داشته باشد. این اقدامات در بخش کشاورزی جزء مجموعه اقدامات هایتک محسوب می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در صورتی که این امر مورد توافق مجموعه های دانش بنیان نیز قرار گیرد بخش بزرگی از مسائل بخش کشاورزی در این حوزه حل خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید