Iranian Agriculture News Agency

علیزاده دیزج در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری رویداد استارت‌آپی کشت دیم کشور در مراغه

نخستین رویداد استارت‌آپی کشت دیم ایران با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان هسته‌های بذری از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، کردستان، همدان و زنجان به میزبانی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه برگزار شد.

برگزاری رویداد استارت‌آپی کشت دیم کشور در مراغه

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در حاشیه برگزاری این آیین در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار داشت: این رویداد استارت‌آپی با هدف معرفی امکانات و شرایط کسب و کار برای شرکت‌های نوپا به ویژه در زمینه تکثیر هسته‌های بذری برگزار شد.

 خشنود علیزاده افزود: در این رویداد به استفاده از فناوری‌های جدید موسسه تحقیقات کشاورزی دیم برای تولید دانش‌بنیان تاکید، و از شرکت‌های دانش‌بنیان، پیمانکاران بذری و تولیدکنندگان بذر دیم دعوت شد تا طی قراردادهای مشخص از لاین‌ها و ارقام جدید این موسسه بازدید کرده و در زمینه تولید هسته‌های بذری دیم مشارکت کنند.

به گفته وی شرکت‌کنندگان در این رویداد از نزدیک مشاهده کردند که با استفاده از ارقام یا لاین‌های جدید بذر این موسسه می‌توان در بدترین شرایط دیم هم به تولید اقتصادی دست یافت.

وی ادامه داد: به واقع در این رویداد یک محیط کسب و کار جدید و قابل اعتماد با ریسک پایین به شرکت‌کنندگان معرفی شد زیرا ارقام جدید بذر به صورت انحصاری برای هر استان واگذار می‌شود.

به گفته وی مهارت‌ها، تجربه‌های شرکت‌های قدیمی‌تر و ایده‌های جدید نیز به شرکت‌کنندگان انتقال یافت تا بتوانند در این زمینه به صورت گسترده فعالیت کنند.

بخش ستادی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه و معاونت آن در کرمانشاه قرار دارد؛ این موسسه دارای پنج ایستگاه‌ اصلی در مناطق مختلف کشور است که نماینده آن اقلیم به شمار می‌رود.

ایستگاه تحقیقاتی «مراغه» نماینده اقلیم سرد، ایستگاه «قاملو» در کردستان نماینده اقلیم بسیار سرد، ایستگاه «سرارود» در کرمانشاه به عنوان نماینده اقلیم معتدل سرد، ایستگاه گچساران در کهکیلویه و بویراحمد نماینده اقلیم گرمسیری و ایستگاه «شیروان» در خراسان شمالی نماینده اقلیم معتدل سرد و خشک است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید