Iranian Agriculture News Agency

فرشکاران تاکید کرد:

نقش صندوق توسعه بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال پایدار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، نقش صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را در خوداشتغالی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بسیار مهم دانست.

 نقش صندوق توسعه بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال پایدار

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران در نشستی با رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و اعضای هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اظهار کرد: با توجه به گستره اقداماتی که توسط صندوق توسعه بخش کشاورزی استان انجام گرفته به نظر می رسد کارآیی این صندوق در خود اشتغالی و ایجاد بازار افراد شاغل در مناطق روستایی بسیار بالا است.

وی افزود: فعالیت چنین صندوق هایی نشان می دهد رویکرد ایجاد اشتغال در کشور به سمت تقویت تشکل ها و بخش خصوصی است.

فرشکاران ابراز داشت: صندوق های خرد زنان روستایی هم که در شهرستان های تبریز، شبستر و عجب شیر شکل گرفته اقدام موثری در ایجاد اشتغال پایدار زنان روستایی به شمار می رود.

این مسوول توجه به مباحث تجاری و بازرگانی را از طرف صندوق توسعه بخش کشاورزی بسیار ضروری برشمرد و توضیح داد: اگر ثبات بازار در تولیدات کشاورزی وجود نداشته باشد به دلیل فسادپذیری سریع مواد، سودآوری تولید دچار چالش شده و مشکلات عدیده دیگر ایجاد می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به سهم اندک 7.6 درصدی بخش کشاورزی در ایجاد ارزش افزوده استان، تصریح کرد: مزیت نسبی این بخش در حوزه دام، باغ و زراعت بیشتر است که در این حوزه ها باید با ایجاد بازار و فنی سازی فعالیت ها به شرایط ایده آل تری برسیم.

وی اذعان داشت: علاقه داریم انگیزه اشتغال را در حوزه های باغداری، زراعت و دام بیشتر کنیم؛ چرا که معتقدیم اگر توزیع درآمد به سمت روستاها باشد، به دلیل پایین بودن هزینه های زندگی، تثبیت اشتغال پایدار و خود اشتغالی در روستاها جذبه بیشتری خواهد داشت.

در ابتدای جلسه  اکبر فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخچه، اهداف و عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان پرداخت.

در این جلسه مواردی مثل فعالیت صندوق های خرد زنان روستایی و روند تامین نهاده های دامی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید