Iranian Agriculture News Agency

باقریان در گفتگوی اختصاصی با ایانا خبر داد:

توزیع 19400 تن انواع کودهای یارانه‌ای در دو ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱در استان آذربایجان شرقی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی از توزیع حدود 19 هزار و 400 تن انواع کودهای کشاورزی طی دو ماهه ابتدای سال جاری در این استان خبر داد.

توزیع 19400 تن انواع کودهای یارانه‌ای در دو ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱در استان آذربایجان شرقی

جمشید باقریان در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: در سالجاری با وجود همه چالشهای بین‌المللی در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تاکنون بیش از یک و نیم میلیون تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تدارک دیده نموده و بر این اساس طی دو ماهه ابتدای سالجاری حدود ۷۵۰ هزار تن انواع کود شیمیایی بین استان‌های کشور توزیع شده است که از این مقدار 19 هزار و 400 تن توسط این مدیریت در استان آذربایجان شرقی بین کشاورزان توزیع شده است.

وی به میزان ذخیره سازی استراتژیک کودهای کشاورزی اشاره و اعلام کرد: هم‌اکنون ذخیره کشور بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی بوده و از مقدار مذکور حدود 9 هزار تن در استان ذخیره شده است که  با توجه به روند کاهشی مصرف کود سرک بهاره این مقدار ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با بیان این که برنامه ابلاغی سالجاری استان در حدود 142 هزار و 400 تن است، اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم، برنامه ابلاغی را به طور کامل اجرایی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به استقبال کشاورزان عزیز از مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سالجاری، قطعاً سال پرمصرفی را در مصرف کودهای کشاورزی در راستای افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید