Iranian Agriculture News Agency

خدایی در گفتگو با ایانا خبر داد:

رودخانه دائمی ارس ظرفیت و پتانسیل بسیار مطلوب برای توسعه شیلات و آبزی پروری در شهرستان خداآفرین

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از بازدید معاون آبزی پروری شیلات استان آذربایجان شرقی از ظرفیتهای شیلاتی و صید و صیادی شهرستان خداآفرین در راستای توسعه شیلات و آبزی پروری در شهرستان و بررسی مسائل و مشکلات بخش شیلات خبرداد.

رودخانه دائمی ارس ظرفیت و پتانسیل بسیار مطلوب برای توسعه شیلات و آبزی پروری در شهرستان خداآفرین

علی خدایی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه با عنایت به وجود رودخانه دائمی ارس در شهرستان خداآفرین که ظرفیت و پتانسیل بسیار مطلوب برای توسعه شیلات و آبزی پروری در این شهرستان می باشد، به طوری که تامین امنیت غذایی، بهره وری بهینه از منابع آبی و اشتغال پایدار از جمله دستاورد‌های این فعالیت است افزود: ایجاد زیرساخت برای پرورش ماهیان بومی رودخانه ارس از جمله ماهیان گرمابی به عنوان یک گام مهم در بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی به همراه رونق اقتصادی است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خداآفرین گفت: رفع موانع موجود در بخش شیلات  نیازمند برقراری اجماع و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط است.

 خدایی از احداث بزرگترین واحد سرپوشیده پرورش ماهی قزل آلا با ظرفیت 1500 تن در سال در مجتمع آبزی پروری شهید سلیمانی در شهرستان خداآفرین خبرداد و افزود: این پروژه به مساحت 10 هکتار در اراضی روستای محمودآباد بخش گرمادوز به تعداد 360 استخر هشت وجهی به ابعاد 6*6*2.2 متر و 3 حلقه چاه با آبدهی (دبی) 300 لیتر در ثانیه درحاشیه ارس با ظرفیت1500 تن ماهی قزل آلابا اشتغال افرینی 250 نفر بصورت مستقیم و 500 نفر غیر مستقیم  با سرمایه 5 هزار میلیارد ریال در حال احداث می باشد .

وی تاکید نمود: قرار است عملیات احداث استخرها در سه ماهه اول سال 1401 به اتمام برسد و بهره برداری 300 تن ماهی قزل آلا در پایان سه ماهه اول سال 1401 آغاز گردد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید