Iranian Agriculture News Agency

جلسه مشترک کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار شهرستان مرند برگزار شد

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند، معاون رئیس سازمان ومدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند و با حضور کلیه اعضای ستاد جلسه مشترک کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار شهرستان مرند برگزار شد.

جلسه مشترک کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار شهرستان  مرند برگزار شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند در این جلسه گفت: آرایش ما متناسب با جنگ اقتصادی دشمن نیست دشمن درعرصه نظامی شکست خورده و در عرصه جنگ اقتصادی با تمام توان وارد شده است.

 داود عباسی با بیان اینکه به نظر می‌رسد ما آرایش جنگی متناسب با جنگ اقتصادی دشمن نداریم و مشکلات معیشتی مردم به همین علت است و این مشکلات هم دغدغه همگان و به ویژه مقام معظم رهبری بوده است، افزود: در حال حاضر تقابل و خصومت اقتصادی دشمنان  علیه ایران کاملاً مشخص است و همان‌طور که رهبری تاکید داشتند آرایش جنگی دشمن در ابعاد اقتصادی، سیاسی و... است. دشمنان ما به دنبال به چالش کشیدن افکار و هویت ملی ما هستند و اقدامات آنها در ارتباط با تحریم نفتی بیشتر در جهت تزریق ناامیدی در کشور است به همین دلیل ملغمه‌ای از جنگ اقتصادی و فرهنگی راه انداخته‌اند، آنها می‌دانند که در مورد جنگ نظامی کمتر امکان مانور دارند، چرا که حمله نظامی موجب انسجام ما می‌شود و آنها به دنبال چنین اتفاقی نیستند. در عین حال باید تلاش کنیم که همواره کشوری توانمند و مقتدر باشیم، چرا که هر چقدر اقتدارمان را حفظ و از ضعف دوری کنیم دشمن دیرتر مترصد حمله نظامی خواهد شد و در مقابل اگر هر دستگاهی در کشور اعم از دولت، مجلس و... دچار ضعف شوند طرف مقابل به ایجاد تنش تشویق می‌شود. اما متاسفانه برخی مواقع از داخل کشورمان سیگنالهای نادرستی به دشمن داده می‌شود که مناسب نیست، بنابراین فضای داخلی کشور تعیین‌کننده است و هر چقدر اتحاد و همبستگی بین آحاد ملت و دولتمردان بیشتر بوده و به تعبیر رهبری ید واحد باشیم قدرتمندتر خواهیم بود.

وی در ادامه  ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در زمینه تنظیم بازار بخصوص در ماه پایانی سال  و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در سال جدید با تصمیمات اتخاذ شده و پیگیری دستگاه‌های نظارتی و بازرسی شاهد تعادل و ثبات نسبی بر بازار و قیمت‌ها بودیم و بارقه‌هایی از امید در دل مردم ایجاد شده است و باید بگوییم کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام نوروز وماه مبارک رمضان در سطح بازار به اندازه کافی وجود داشت و با تداوم این روند جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

 عباسی با بیان اینکه با توجه به وزن سنگین تورم اقلام خوراکی در سبد مصرف افراد کم درآمد، تلاش و برنامه‌ریزی برای رساندن درست و دقیق کالاهای حمایتی دولت به دست اقشار هدف ضروری است عنوان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نوسانات قیمت بازار باید در تهیه و توزیع کالاهای اساسی مردم  دقت بیشتری توسط اعضاء کارگروه تنظیم بازار صورت پذیرد.

فرماندار ویژه شهرستان مرند با تأکید بر استمرار نظارت و بازرسی های دقیق بر بازار و رصد قیمت ها به صورت مستمر گفت: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمتها کم فروشی و دیگر تخلفات توسط برخی افراد فرصت طلب انجام گشتهای مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی موجب جلوگیری از قانون گریزی و تخلف عده ای سودجو خواهد شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند نیز گزارشی از آخرین وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی به جمع حاضر مطالبی گفت: از زمان تفویض اختیار بازرسی بازار کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی از دی ماه 1400تا حال 360تن برنج تایلندی،290تن برنج هندی، 157 تن شکر و 217 تن مرغ منجمد از طریق سازمان جهادکشاورزی استان تزریق ودر کلیه شهر وروستاهای نزدیک ودور شهرستان توزیع وخوشبختانه برنج به اندازه کافی وجود دارد .

 علی صیادی در تشریح عملکرد حوزه بازرسی و نظارت شهرستان از انجام550 مورد بازرسی از فروشگاهها و نانوایی ها خبر داد وگفت: تعداد  55 پرونده تخلفاتی به ارزش120میلیون تومان به اداره تعزیرات حکومتی معرفی و در زمینه کالا و محصولات کشاورزی(قند، روغن، شکر، گوشت، مرغ ، تخم مرغ و...) هیچ گونه کمبودی در بازار نیست و همه کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی به حد کافی موجود بوده بطوری که قیمت مرغ وتخم مرغ از قیمت تنظیم بازار و  مصوب نیز  پایین تر به فروش می رسد .

وی با اشاره به ممنوعیت افزایش خود سرانه قیمت کالاهای اساسی گفت: در راستای کنترل و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی توسط کارشناسان منتخب نظارت وبازرسی و با نظارت کامل بر بازار از افزایش خودسرانه قیمت‌ها جلوگیری می‌شود در این مدت هیچ گونه افزایش قیمتی  در محصولات کشاورزی وتنظیم بازار  نداریم .

وی افزود: با تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در جهاد کشاورزی، آرامش نسبی در بازار برقرار شده و بازرسان این مدیریت با جدّیت و تلاش مضاعف بازرسی و نظارت ها را در جهت  مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی و احتکار تشدید کرده اند.

در پایان جلسه هر یک از اعضا ستاد به ارائه گزارشی از  نحوه نظارت بر عملکرد نانواییها، توزیع آرد سهمیه ای بین نانواییها و بازرسی ها  و اقدامات انجام شده پرداختند و پس از بحث و بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید