Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان شرقی در گفتگو با ایانا تأکید کرد:

مشکل خاصی در زمینه کشتار و تولید گوشت مرغ در آذربایجان شرقی وجود ندارد

مرغ آماده طبخ در بازار در بستر عرضه و تقاضا تعیین قیمت می شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مشکل خاصی در زمینه کشتار و تولید گوشت مرغ در آذربایجان شرقی وجود ندارد.

مشکل خاصی در زمینه کشتار و تولید گوشت مرغ در آذربایجان شرقی وجود ندارد

 عابدین خرم در حاشیه بازدید از یکی از کشتارگاه های مرغ در تبریز در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  در ارتباط با شرایط کنونی مرغ در استان و هدف از بازدید گفت: به دلیل شرایط حاکم بر بازار و اطمینان از تامین تولید و عدم وجود مشکل، تصمیم بر این شد تا از برخی از کشتارگاه های مرغ استان بازدید به عمل آید.

وی با بیان اینکه دنبال این بودیم تا بفهمیم ظرفیت تولید و ظرفیت کشتارگاه های استان تا چه اندازه می تواند جوابگوی نیاز استان باشد افزود: کشتارگاه مرغی که هم اکنون بازدید کردیم یکی از 11 کشتارگاه موجود در سطح استان است که روزانه به طور متوسط 50 الی 60 تن مرغ زنده در این کشتارگاه با طی فرایند بهداشتی  کشتار و بسته بندی شده و به فروشگاه های عرضه تحویل داده می شود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: به نظر می رسد هم از نظر تامین تناژ مورد نیاز فروشگاه ها و هم از نظر بهداشت و سلامت مرغ اقدامات مناسبی در این کشتارگاه به عمل می آید.

وی بیان کرد: در استان آذربایجان شرقی در حال حاضر به طور متوسط حدود 200 الی 210 تن تولید و کشتار مرغ به صورت مناسب صورت می گیرد و بازدید امروز جهت حصول اطمینان از تداوم این پروسه و نیز ابراز قدردانی و خسته نباشید از این عزیزان بود که در جهت تامین نیاز جامعه تلاش می کنند. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در ارتباط با شرایط کنونی مرغ در استان گفت: در خصوص تولید مرغ باید در نظر داشت که در حال حاضر مشکلی در تولید مرغ در واحدهای پرورش مرغ وجود ندارد و در  پیک مصرف میزان  کشتار روزانه ما حدود 420 تن مرغ زنده است که حدود320 الی 340 تن لاشه از این میزان استحصال میشود.

 اکبر فتحی با بیان اینکه در راستای تداوم تولید با پیش بینی ها و جوجه ریزی های انجام شده شامل جوجه ریزیهای فروردین ماه که مرغ حاصله از آن اکنون به کشتار فرستاده می شود و نیز جوجه ریزی های اردیبهشت ماه، نشانگر وضعیت مناسبی در استان است ادامه داد: این میزان جوجه ریزی، مصرف استان در دو ماه آینده را تامین می نماید از امروز نیز جوجه ریزی خردادماه آغاز شده و پیش بینی می کنیم با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده به ویژه نهاده بارگذاری شده در سامانه بازارگاه و سرمایه در گردش پیش بینی شده میزان جوجه ریزی نسبت به گذشته افزایش یابد.

وی در ارتباط با قیمت مرغ بیان کرد: قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در حدود 60 هزار تومان است اما آنچه که در بازار عرضه می گردد در حدود 42 الی 45 هزار تومان می باشد که به کشش بازار مرتبط است با توجه به نهاده هایی که در گذشته با ارز دولتی تامین می شد، فعلا هم مرغ مازاد بر مصرف به قیمت مصوب جدید خریداری می شود و مرغ آماده طبخ در بازار در بستر عرضه و تقاضا تعیین قیمت می شود.

 

حجم ویدیو: 9.47M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید