Iranian Agriculture News Agency

باقریان در گفتگوی اختصاصی با ایانا خبر داد:

افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سالجاری در استان آذربایجان شرقی

نزدیک شدن مقادیر مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در آذربایجان شرقی به استانداردهای ابلاغی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی از افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سالجاری در استان و نزدیک شدن مقادیر مصرف کودهای مذکور به استانداردهای ابلاغی خبر داد.

افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سالجاری در استان آذربایجان شرقی

جمشید باقریان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: پیرو تصمیمات متخذه در کاهش 45 درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ابتدای سالجاری توسط وزارت جهادکشاورزی، شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کودهای مذکور توسط کشاورزان عزیز می‌باشیم به گونه‌ای که میزان مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سالجاری منتهی به تاریخ23 اردیبهشت به ترتیب  ۱۶۵۸.5  و ۱۳۱۴.7  تن می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، فسفاته بیش از  7.5 برابر و مصرف کودهای پتاسه بیش از 16.6 برابر و مصرف این دو گروه کودی بطور میانگین بیش از 12 برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هر چند میزان متوسط مصرف همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی می‌باشد لیکن رشد مصرف این دو گروه کودی در سالجاری نسبت به سنوات اخیر بی‌ سابقه و نویدبخش یک سال پرمصرف در نهاده‌های کشاورزی است.

 باقریان در ادامه اظهار خوشبینی نمود که با اقدامات ترویجی و آموزشی ان شاءالله بتوانیم در یک برنامه میان مدت مصرف استان و کشور را به مقادیر استاندارد برسانیم.

وی گفت: در همین ارتباط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سالجاری برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری بیش از 50 همایش معرفی سبد کودی شرکت و همایش آموزشی مصرف بهینه کود را در سراسر کشور را برنامه‌ریزی نموده است که تاکنون 4 همایش آن در استانهای گلستان، سمنان، مازندران و فارس برگزار و طبق برنامه تمامی همایشهای مذکور در راستای توسعه و ترویج مصرف بهینه کودهای کشاورزی برگزار خواهد شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با بیان اینکه همایش استان آذربایجان شرقی در تاریخ 23 خرداد ماه سالجاری برگزار خواهد شد افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سالجاری را منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه ارزیابی نموده و از آن به عنوان یکی از مهمترین توفیقات بخش کشاورزی طی سالجاری یاد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید