Iranian Agriculture News Agency

حضوری در گفتگو با ایانا تاکید کرد:

تاخیر در مبارزه با آفت سن در مزارع گندم ممکن است خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کلیبر گفت: تاخیر در مبارزه با آفت سن در مزارع گندم ممکن است خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 تاخیر در مبارزه با آفت سن در مزارع گندم ممکن است خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد

سیاوش حضوری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی از پایش آفت سن در مزارع گندم روستاهای شهرستان کلیبر توسط مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: از تمامی گندمکاران شهرستان کلیبر درخواست داریم مزارع گندم خود را مورد بازدید دقیق قرار داده و ضمن اخذ راهنمایی از کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به مبارزه شیمیایی با آفت سن گندم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاخیر در مبارزه با این آفت ممکن است خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد تاکید نمود: کشاورزان دقت داشته باشند آین آفت معمولاً خسارتهای کمی و هم کیفی زیادی را به گندم تولیدی وارد می‌کند بطوریکه مراکز خرید از تحویل محصول گندمی که بیش از ۲درصد سن زدگی داشته باشد خودداری می‌نمایند. بعلاوه محصول سن زده (در حجم معین) دچار کاهش وزن بسیار زیاد می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلیبر افزود: هزینه مبارزه شیمیایی با این آفت در هر هکتار تقریبا معادل قیمت ۳۰-۲۰ کیلوگرم گندم است در صورتیکه ممکن است در هر هکتار مزرعه، بیش از ۵۰۰ کیلوگرم خسارت وارد کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید