Iranian Agriculture News Agency

آل هاشم تاکید کرد:

اصلاح یارانه‌ها جلوی قاچاق کالاهای اساسی را می‌گیرد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها از سوی دولت، گفت: این طرح علاوه بر جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی، موجب کاهش وابستگی معیشت مردم به دلار نیز می‌شود.

 اصلاح یارانه‌ها جلوی قاچاق کالاهای اساسی را می‌گیرد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز با حمایت از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، اظهار کرد: از مسوولان استان به ویژه استاندار آذربایجان‌شرقی، فرماندار تبریز و نهادهای نظارتی، امنیتی، صمت و جهادکشاورزی که این روزها تلاش کردند، تشکر ویژه دارم چراکه در این روزهای توزیع یارانه‌ها همه چیز را به خوبی مدیریت کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح اقتصادی در کشور گفت: رمز موفقیت این طرح وفور کالاهای اساسی در بازار است؛ از این‌رو دولتیان باید بدانند که اگر می‌خواهند این طرح موفق باشد باید کالاهای اساسی در جامعه و بازار به وفور باشد وگرنه کنترل قیمت‌ها از دست می‌رود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: تب و تاب‌ روزهای اول در برخی از کالاها برطرف شده است ولی همچنان مشکلاتی در رابطه با نانوایی‌ها دیده می‌شود که به عنایت بیشتر نیاز است؛ مخصوصا نانوایی‌های آزادپز باید آرد بیشتری بگیرند .

امام جمعه تبریز با تاکید بر درستی و ضرورت اجرای این طرح، گفت: علت این کار این بود که کسی نتواند پول یارانه را برای امر دیگر صرف کند و هیچ خارجی و قاچاقچی دیگر نمی‌تواند از حق ملت برای خود کاخ درست کند. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با قدردانی از صبر و شجاعت مردم خاطرنشان کرد: مردم استان با زمان‌شناسی و هوشمندی تمام اجازه ندادند تا ضد انقلاب از تبلیغات سوءاستفاده کنند و با هوشمندی تمام دولت را همراهی کردند.

وی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان اقتصادی با این طرح پایان قاچاق کالاهای اساسی را در پیش خواهیم داشت، افزود: با این طرح نیازهای اساسی کشور با کمترین وابستگی به دلار تامین خواهد شد و پایان اختلال در افزایش پایه پولی و سود سازی در بازار سرمایه رقم می‌خورد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید