Iranian Agriculture News Agency

نجفی:

ترویج در بخش کشاورزی یکی از ستون ‌های جهاد تبیین است

حوزه امنیت غذایی در کشور به قرارگاه جهاد تبیین نیاز دارد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: حوزه امنیت غذایی در کشور به قرارگاه جهاد تبیین نیاز دارد و جهاد تبیین باید در همه ابعاد بخش کشاورزی در حرکت باشد.

ترویج در بخش کشاورزی یکی از ستون ‌های جهاد تبیین است

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام و المسلمین مجید نجفی در نخستین جلسه قرارگاه جهاد تبیین سازمان  به تبیین قرآنی مفاهیم"جهاد و تبیین"پرداخت وگفت: کلمه جهاد و مشتقات آن 400 بار در قرآن ذکر شده و خود کلمه جهاد در قرآن 17 مرتبه و کلمه جهد 4 بار استفاده شده است.

وی با بیان اینکه جهاد در دو قالب  در قرآن کریم عنوان شدهاست ادامه داد: یکی در قالب دفاع(در زمان غیبت) و نیز در قالب تصرف ممالک کفر(در زمان حضور معصوم) ذکر شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در قرآن برای جهاد شرایطی ذکر شده است ادامه داد: از جمله اینکه مستمر باشد، همه جانبه و هوشمندانه باشد(مانند سفارش پیامبر در جنگ احد) و سومین لازمه جهاد این است که در مقابله با خصم باشد.

وی با بیان اینکه  مشتقات کلمه تبیین در قرآن کلمات بیّن ، تبیان ، بیان و بیِّنه هستند که بیش از 167 بار در قرآن بکار برده شده و خود کلمه تبیین در قرآن 26 بار آمده است افزود: معنای لغوی تبیین به معنای آشکار شدن و فاصله مابین دو چیز است که معمولاً مفسران می گویند فاصله بین حق و باطل است و در قرآن تبیین به معنای ظهور و کشف است یعنی چیزی را آشکار کردن است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان افزود: از طرفی متضاد کلمه تبیین، تحریف است، تحریف به معنای پنهان کردن است و تبیین به معنای آشکار نمودن؛ که در قرآن دو روش ذکر شده که یکی چهره به چهره است و دیگر استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای است.

وی ادامه داد: با این مقدمه چند کار ما مشخص می شود اینکه رهبر معظم انقلاب روی جهاد تبیین  تاکید دارند و به عنوان تکلیف بیان می کنند متاسفانه الان در مملکت ما و در تمام دنیا به خاطر قدرت ابزار رسانه به راحتی حق با باطل قاطی می شود مشخص نیست که حق و باطل کدام است به راحتی تحریف انجام می گیرد به همین خاطر واقعیت این است که برای ما تکلیف بزرگی ایجاد شده است که اسم آن را گذاشته اند جهاد تبیین هم به عنوان دفاع از مملکت اسلامی تکلیف داریم و جهاد همیشه به معنای دفاع با اسلحه نیست این هم دفاع است  امروز دشمن با ابزار رسانه دستاوردهای مملکت ما را زیر سوال می‌برد اینجا هم دفاع واجب است و دوم اینکه ما باید مسیر حق و باطل را کاملاً مشخص کنیم که ما باید برای تبیین و روشنگری راه پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی با بیان اینکه بدون شک آنگاه که دست تحریف دشمنان و رهزنان به سمت حقایق دراز می‌شود و دشمنان حقیقت در صدد وارونه جلوه دادن حقایق و واقعیت‌ها بر می‌آیند، تبیین صحیح حقایق و نشان دادن واقعیت‌ها تکلیفی است الهی که بر دوش اندیشمندان، آگاهان و عالمان زمان شناس قرار می‌گیرد گفت: این بحث قرارگاه جهاد تبیین اتفاق خوشی یمنی است که علاوه بر اینکه در این برهه از زمان که بحث حذف ارز ترجیحی پیش‌آمده بهترین موقعیت است که برای بحث کشاورزی و امنیت غذایی که دشمنان سعی دارند زیر سوال ببرند و کمرنگ نشان دهند و تمام هم و غم خود را جمع کرده و سعی دارند ایران را عقب مانده نشان دهند و بهترین قرارگاه است که هر کس هر کاری از دستش بر بیاید به توان و وظیفه خود را تبیین کند.

وی با بیان اینکه ترویج در بخش کشاورزی یکی از ستون ‌های جهاد تبیین است افزود: حوزه امنیت غذایی در کشور به قرارگاه جهاد تبیین نیاز دارد و جهاد تبیین باید در همه ابعاد بخش کشاورزی در حرکت باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید