Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا:

طرح رفع تداخلات در 73856 هکتار از اراضی شهرستان مراغه اجرا شد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: طرح رفع تداخلات در 73 هزار و 856 هکتار از اراضی شهرستان مراغه اجرا شد .

طرح رفع تداخلات در 73856  هکتار از اراضی شهرستان مراغه اجرا شد

 اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت پس از اجرای قانون رفع تداخلات و همچنین کاداستر اراضی کشاورزی صدور اسناد زراعی تک برگ در حال انجام و از اولویتهای مهم وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد واملاک کشور است.

وی افزود: رفع تداخل اراضی در راستای اجرای آیین نامه اجرایی تبصره ۳ الحاقی ماده (۹) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و شیوه نامه اصلاحی رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص انجام می‌شود.

کریمی اصل عنوان نمود: تاکنون از مجموع 179 روستای شهرستان 57 پلاک به مساحت 73 هزار و 856 هکتار در کمیسیون رفع تداخلات شهرستان و استان بررسی و نهایی شده است .

وی در ادامه افزود: اجرای طرح رفع تداخل اقدامی برای کاهش نگرانی بهره برداران و به نفع اراضی ملی و کشاورزان است و بی شک جلوگیری از رشد تبدیل اراضی زراعی و باغی به کاربری های شخصی مستلزم وجود قوانین و مقررات سختگیرانه و برخورد قاطع در این رابطه است و سامانه 131 در راستای ثبت گزارشات در این زمینه در خدمت همشهریان   است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه ماغه در پایان بیان نمود: در برنامه سالجاری اجرای کامل قانون رفع تداخلات و صدور اسناد زراعی تک برگ کشاورزان و همچنین جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز وخرد شدن اراضی کشاورزی در اولویت کاری این مدیریت می باشد و در این خصوص حدود 120 فقره پرونده در مجموع سطح 140 هکتار جهت صدور سند تک برگی به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تحویل شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید