Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی ایمنی غذا از مزرعه تا سفره ویژه زنان روستایی شهرستان جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری کارگاه آموزشی ایمنی غذا از مزرعه تا سفره ویژه زنان روستایی این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی ایمنی غذا از مزرعه تا سفره ویژه زنان روستایی شهرستان جلفا

به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت ما سیاره ما و در راستای سیاست تولید محصول سالم و استاندارد گواهی شده کارگاه آموزشی ایمنی غذا از مزرعه تا سفره ویژه زنان روستایی با مشارکت جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا با حضور مدیر جهاد کشاورزی و  رییس شبکه بهداشت دهیار و شورای روستای زاویه کارشناسان بهداشت و جهاد کشاورزی و جمعی از زنان روستایی زاویه در محل خانه بهداشت روستای زاویه برگزار گردید.

 رضا عباسی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت هفته سلامت، اظهار کرد هدف برگزاری این روز افزایش توجه مردم به امنیت و سلامت غذایی است.

وی به شعار از مزرعه تا سفره برای تأمین ایمنی غذای مردم اشاره و بیان کرد: سلامت محصولات کشاورزی باید با دقت بیشتری رصد شود، استفاده از سموم و فلزات سنگین به حداقل ممکن برسد و دام‌های مورد تغذیه انسان‌ها هم از تغذیه سالم برخوردار باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز با اشاره به اینکه غذای سالم غذایی است که بدون آلودگی به مصرف انسان برسد گفت: غذای خوب و کافی می تواند با دست انسان به غذای آلوده یا بی ارزش و بالاخره زیان بخش تبدیل شود.

 مرتضوی هدف از امنیت غذایی را دسترسی سالم به مواد غذایی دانست و با بیان اینکه افراد در تمام ادوار زندگی باید به غذای سالم دسترسی داشته باشند گفت: تمامی سازمان‌های مرتبط از کشاورزی و دامپزشکی گرفته تا دانشگاه علوم پزشکی باید امنیت غذای مردم را تأمین کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید