Iranian Agriculture News Agency

کلامی خبر داد:

85 درصد از خانوارهای استان آذربایجان شرقی مشمول دریافت یارانه نقدی

آخرین وضعیت تولید و توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم، ظهر امروز (سه‌شنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی بررسی شد.

85 درصد از خانوارهای استان آذربایجان شرقی مشمول دریافت یارانه نقدی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص، گفت: جلسه ستاد تنظیم بازار استان همه‌روزه با حضور مسئولان مرتبط به‌منظور رصد بازار و ایجاد سرعت عمل در اقدامات، تشکیل می‌شود.

 محمد کلامی افزود: موضوعات مهم مربوط به تأمین و توزیع کالاهای اساسی با حضور استاندار بررسی و تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن مصوبات ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.

 وی درخصوص آخرین وضعیت بازار کالاهای اساسی در استان، گفت: خوشبختانه بازار به روال عادی خود نزدیک شده و درخصوص کالاهای اساسی، نه ‌تنها کمبودی مشاهده نمی‌شود، بلکه شاهد مازاد برخی کالاها در سطح عرضه نیز هستیم.

کلامی افزود: برخی از اقلام اساسی هم در یک فضای رقابتی حتی با قیمتی کمتر از قیمت مصوب در برخی مراکز عرضه می‌شود و مشکلی در تأمین این اقلام نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص وضعیت نان، گفت: عرضه نان نیز در سه روز اخیر متعادل‌تر شده و امروز شاهد کاهش صف‌ها در مقابل نانوایی‌ها بودیم.

وی افزود: با افزایش سهمیه 57 نانوایی و افزایش شیفت‌های کاری نانوایی‌ها و همچنین پخت نان توسط برخی نهادها، انتظار داریم که در روزهای آینده، وضعیت عرضه نان به حالت عادی برگردد.

کلامی درخصوص پرداخت یارانه نقدی به خانوارها نیز گفت: 85 درصد از خانوارهای استان مشمول دریافت یارانه نقدی شدند که یارانه دو ماه به حساب آنها واریز و همزمان با آزادسازی قیمت‌ها، امکان برداشت یارانه یک ماه برای آنها فراهم شد.

وی درخصوص خانوارهایی که مشمول دریافت یارانه نشده‌اند نیز گفت: این خانوارها دو دسته هستند؛ خانوارهایی که تا ماه قبل یارانه دریافت می‌کردند، برای اعتراض و درخواست بازبینی باید به سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و خانوارهایی که قبلاً یارانه دریافت نمی‌کردند و اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند، منتظر اعلام وزارت کار مبنی بر راه‌اندازی سامانه یارانه و ثبت‌نام در این سامانه باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید