Iranian Agriculture News Agency

کارگاه آموزش مهارتی سرویس و تنظیمات ادوات برداشت غلات در آذربایجان شرقی برگزار شد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برگزاری کارگاه آموزش مهارتی سرویس و تنظیمات ادوات برداشت غلات در این استان خبر داد.

کارگاه آموزش مهارتی سرویس و تنظیمات ادوات برداشت غلات در آذربایجان شرقی برگزار شد

 آیت الله عبادپور در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نامگذاری سالجاری به عنوان "سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" توسط معظم‌له؛ برنامه‌های آموزش ترویجی و مهارتی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان با شتاب بیشتری به سمت دانش بنیان کردن بخش کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ دانش در واحدهای تولیدی در حال انجام می‌باشد. 

وی ادامه داد: در همین راستا و با عنایت به  افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سالجاری، نیاز ضروری کشور به غلات و ضرورت افزایش راندمان تولید گندم در مزارع دیم و آبی استان و جهت حفظ امنیت غذایی کشور برنامه‌ریزی ویژه‌ای از سوی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی جهت افزایش مهارت کمباین‌داران برای کاهش ضایعات غلات در مرحله برداشت تدارک دیده شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: این برنامه که با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان تدوین شده است تعداد 1000 نفر از کمباین‌داران و کارشناسان فعال در نظارت بر جلوگیری از ریزش کمباین‌ها در مزارع غلات را تحت پوشش برنامه‌های آموزش مهارتی خواهد داشت.  

وی ادامه داد: بر این اساس اولین کارگاه آموزش مهارتی سرویس و تنظیمات کمباین با حضور 60 نفر از کمباین‌داران و کارشناسان شهرستانهای کلیبر، هوراند و خداآفرین و با مربی‌گری محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در بخش آبش‌احمد برگزار گردید.

گفتنی است که میزان ضایعات برداشت و ریزش کمباین ها در مزارع گندم آذربایجان شرقی بطور متوسط 4.32 درصد بوده و کمباین‌داران موظف هستند قبل از شروع برداشت اقدام به کالیبراسیون کمباین بنمایند. ضمناً نظارت بر عملکرد کمباین و میزان ریزش آن در هنگام برداشت توسط کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گرفته و در صورت بالا بودن ریزش بیش از حد استاندارد از فعالیت دستگاه جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید