Iranian Agriculture News Agency

دیدار استاندار آذربایجان شرقی با خانواده سردار جهادگر شهید کسایی

استاندار آذربایجان شرقی در سالگرد شهادت سردار جهادگر شهید محمدحسن کسایی با حضور در منزل خانواده سردار جهادگر شهید کسایی در تبریز، با خانواده و همسر این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار استاندار آذربایجان شرقی با خانواده سردار جهادگر شهید کسایی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، عابدین خرم در این دیدار با قدردانی از صبر و استقامت همسر و خانواده سردار جهادگر  شهید حاج محمدحسن کسایی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا به فرمایش امام راحل، چشم و چراغ ملت هستند و حق بزرگی بر گردن ما دارند گفت: همچنین بیت شهدا زیارتگاه مردم ایران اسلامی است؛ و دعای شما باعث می‌شود در ادامه راه شهیدان ثابت قدم باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا پرچم عزت ملت هستند و برای انقلاب و کشور و مردم عزت آفریدند و هر چه داریم مدیون شهدا و خانواده ایشان هستیم افزود: برکت خون شهدا امنیت و آرامش ما را تضمین کرده است و نوکری بر شما را وظیفه انقلابی بر خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه امنیت، آرامش و اقتدار امروز کشور مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه‌ای همگانی است.

گفتنی است سردار جهادگر شهید محمدحسن کسایی در سال ۱۳۳۰ در شهرستان مرند متولد شد، پس از پیروی انقلاب و فرمان تشکیل جهادسازندگی، شهید کسایی در جهت محرومیت زدایی  از مناطق روستایی ، جهادسازندگی شهرستان مرند را تشکیل داد. بدین ترتیب اصلی ترین پرونده زندگانی کسایی گشوده شده و در واقع بعد از پیروزی انقلاب است که جوهره اصلی محمدحسن کسایی نمایان شد. او با آغاز جنگ تحمیلی در صحنه جنگ به عنوان یکی از فرماندهان شاخص جنگ نقش موثری در پیروی حق علیه باطل ایفا کرد و در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۶۶ در منطقه شلمچه به آرزوی دیرینه خود که همانا شهادت بود، رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید