Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

کشت بهاره نخود دیم در شهرستان هشترود آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت: کشت بهاره نخود دیم در شهرستان هشترود با توجه به شرایط اقلیمی منطقه از پانزدهم فروردین ماه در این شهرستان شروع شده و کشت این محصول در تناوب با غلات دیم تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

کشت بهاره نخود دیم در شهرستان هشترود آغاز شد

 مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به قیمت مناسب نخود پیش بینی می شود هفت هزار هکتار از مزارع دیم شهرستان زیر کشت نخود قرار گیرد و 5500 تن محصول نخود در این شهرستان تولید شود.

وی افزود: در سالهای اخیر با معرفی ارقام نخود مقام به سرما انتقال کشت نخود از بهاره به پاییزه کشت انتظاری در شهرستان هشترود شروع شده و در سالزراعی جاری150 هکتار کشت نخود پاییزه و انتظاری بصورت مکانیزه کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت: در راستای افزایش عملکرد و بهبود و اصلاح کاشت، داشت و برداشت نخود در سالهای اخیر قدمهای بسیار ارزنده ای برداشت شده که از جمله این اقدامات می توان به افزایش سطوح کشت ارقام اصلاح شده نخود ، تنوع ارقام، کشت مکانیزه و با ادوات کم خاکورزی، توسعه بیمه محصول نخود اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در طی سال گذشته 2 دستگاه هد برداشت مکانیزه نخود برای شهرستان خریداری شده است که در سال زراعیجاری بصورت الگویی مورد استفاده قرار خواهد گرفت گفت: در شهرستان هشترود در طی دو سال گذشته یک واحد تولید و بسته بندی بذر اصلاح شده نخود احداث و به بهره برداری رسیده که هر ساله قسمتی از نیاز بذری ارقام جدید نخود شهرستان هشترود و استان آذربایجان شرقی را تولید و در اختیار زارعین متقاضی قرار می دهد.

گفتنی است، شهرستان هشترود در تولید نخود در استان آذربایجان شرقی همواره در رتبه های اول استانی قرار دارد.

حجم ویدیو: 1.11M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید