Iranian Agriculture News Agency

فرشکاران تاکید کرد:

آینده کشاورزی استان آذربایجان شرقی به شرط استفاده از فناوریهای نوین و دانش‌بنیان بسیار امیدوار کننده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: آینده کشاورزی استان آذربایجان شرقی به شرط استفاده از فناوریهای نوین و دانش‌بنیان بسیار امیدوار کننده است.

آینده کشاورزی استان آذربایجان شرقی به شرط استفاده از فناوریهای نوین و دانش‌بنیان بسیار امیدوار کننده است

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران توجه به تولید با بهره‌وری و ارزش افزوده مناسب را در بخش کشاورزی نیز بسیار مهم و حیاتی برشمرد و افزود: بخش کشاورزی ما فاقد یک راهبرد بلندمدت بوده؛ در حالی که امنیت غذایی به بخش کشاورزی متصل است که به هیچ وجه نمی‌توان از استانداردها و پروتکل‌های مربوط به آن عدول کرد.

وی نظام بهره‌برداری خرد و حاکمیت اقتصاد معیشتی، بحران دریاچه ارومیه، تغییرات اقلیمی و تاثیرات گسترده آن بر بخش کشاورزی و خشکسالی، کارمزد بالای تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی و میانگین سنی بالا و سطح سواد پایین بهره برداران را از جمله مسائل و مشکلات مبتلابه این بخش برشمرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: هزینه تولید برخی از محصولات کشاورزی در استان بالا بوده و باید تلاش شود با افزایش تولید در واحد سطح و ارتقاء بهره‌وری عوامل تولید، هزینه تولید کاهش یابد تا تولید بخش کشاورزی اقتصادی تر شده و به تبع آن صادرات افزایش یابد و با گسترش پایانه‌های صادراتی و ساماندهی سیستم توزیع و کاهش سود واسطه گری، ارزش افزوده بیشتری نصیب بهره برداران شود.

 فرشکاران خاطرنشان کرد: آینده کشاورزی استان به شرط استفاده از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان، ارتقاء مکانیزاسیون در کلیه زیربخش‌های کشاورزی، افزایش سرمایه‌گذاری در طرح‌های پژوهشی و کاربردی و استفاده از نیروهای جوان تحصیل‌کرده و متخصص در این عرصه بسیار امیدوار کننده می‌تواند باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید