Iranian Agriculture News Agency

انتصاب مهردادی به‌عنوان سرپرست جدید مدیریت تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی

ضرورت استفاده از ظرفیت پلتفرم ها و شرکتهای استارتاپ برای عرضه هوشمند محصولات کشاورزی

در حکمی از سوی قادری فر مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران؛ رحیم مهردادی کجاباد بعنوان سرپرست تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی منصوب شد.

انتصاب مهردادی به‌عنوان سرپرست جدید مدیریت تعاون روستایی استان  آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مراسم تودیع و معارفه مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی با حضور  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، معاونین و مدیران تعاون روستایی، مدیران عامل شبکه تعاون روستایی، تولید و کشاورزی در محل سالن اجتماعات تعاون روستایی برگزار شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه بر استفاده از ظرفیت پلتفرم ها و شرکتهای استارتاپ برای عرضه محصولات کشاورزی، راه‌اندازی بازارهای توزیع هوشمند و سرمایه‌گذاری درصادرات، دسترسی مصرف‌کنندگان به اقلام اساسی در شهرستانها با کمترین هزینه تاکید نمود و گفت: افزایش بهره وری و استفاده از ظرفیت های موجود با حمایت از تولید محصولات کشاورزی، حذف واسطه ها از بازار و استفاده از تکنولوژی نوین جزو برنامه های اولویت‌دار سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  است.

وی با بیان تاکید بر حضور تعاونیها و تشکلها در مدیریت بخش کشاورزی گفت: تشکلهای بخش کشاورزی دارای ظرفیتهای بالایی هستند و بایستی راهکارهای حضور تاثیرگذار و نقش آفرینی توسعه نگر تعاونیها و تشکلها بررسی و ارائه شود .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه حمایت از تعاونیها و تشکلها، حمایت از بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور محسوب می شود ادامه داد: در این راه مسئولین جهادکشاورزی اهتمام ویژه ای به بهره گیری از دانش، تجربه و نیروهای تخصصی غیردولتی بخش کشاورزی دارند و برای موفقیت در این امر مهم، تشکلها باید با تمام ظرفیت به میدان آمده و برای تحقق اهداف و برنامه های دولت در کنار بخش قرار گیرند.

وی ضمن تشکر از تلاشهای همکاران تعاون روستایی استان در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و خرید توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی استان گفت: استانهای آذربایجان شرقی و غربی دو استان برتر در  تولید سیب درختی هستند که همه ساله برغم ایجاد مشکلاتی برای تولید کنندگان سیب در همسایه غربی ولی با تلاش مدیران و همکاران در تعاونی روستایی مشکل حادی در این خصوص در استان آذربایجان شرقی  بوجود نمی آید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه شبکه تعاونیهای روستایی استان در زمینه تامین و توزیع بذور  اصلاح شده شامل انواع بذور آبی و دیم شامل بذور گندم، جو، ذرت و کلزا  نقش مهمی را ایفا می نمایند افزود: این سازمان توانسته در تامین و توزیع انواع نهاده های دامی شامل جو دامی، کنسانتره، سبوس، کنجاله سویا و ذرت دانه ای در سطح استان توسط شبکه تعاونی روستایی و کشاورزی و در راستای رفاه حال دامداران آذربایجان شرقی عملکرد مثبتی داشته است.

وی تاکید کرد: برای موفقیت در تنظیم بازار میوه شب عید باید از تمام ظرفیتها و داشته ها استفاده نمود تا ضمن کسب رضای الهی در حفظ ثبات و آرامش در بازار و رضایت هموطنان عزیز و شریف پیروز و سربلند باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در پایان ضمن قدردانی از تلاشها و زحمات مهندس نژادرضا در طول تصدی مسئولیت ، برای دکتر مهردادی در پست جدید آرزوی توفیق نمود.

گفتنی است در پایان این مراسم از خدمات  علی اکبر نژادرضا در مدت مسئولیت چهارساله شان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده بود تقدیر و  رحیم مهردادی کجاباد که مدیرکلی منابع طبیعی و آبخیزداری استان را در کارنامه اش دارد به عنوان سرپرست جدید مدیریت تعاون روستایی استان  آذربایجان شرقی معرفی شد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید