Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه تخصصی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی مدیرکل دامپزشکی استان با روسای دامپزشکی شهرستانها

جلسه تخصصی مدیر کل دامپزشکی استان با روسای دامپزشکی شهرستانها با موضوع طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان به صورت ویدئو کنفرانس با حضورت تمامی روسای 21 شهرستان استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

برگزاری جلسه تخصصی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی مدیرکل دامپزشکی استان با روسای دامپزشکی شهرستانها

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد در این جلسه با تاکید بر نظارت هر چه دقیق تر اکیپهای دامپزشکی بر واحدهای تاثیرگذار و دارای سابقه تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولیدی، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی که از 14 اسفند ماه آغاز شده و تا 16 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اکیپهای نظارتی بهداشتی در تمامی شهرستانهای استان فعال شده و در زمینه بازرسی از تمامی اماکن تحت نظر دامپزشکی فعال می باشند و در خصوص نظارت بر رستورانها نیز تمهیداتی صورت گرفته تا در قالب اکیپهای مشترک نظارت و بازرسی با شبکه های بهداشت شهرستانها همزمان از رستورانها نیز بازرسی به عمل آید.

وی همچنین افزود: به جهت اینکه بخشی از فراورده های خام دامی در سردخانه های نگهداری این فرآورده ها نگهداری می شوند و اهمیت نگهداری سالم و بهداشتی این محصولات که در آینده به بازار عرضه خواهند شد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است لذا دستور اکید داده می شود تا در این ایام در کنار نظارت بر مراکز عرضه، نظارت بر سردخانه های نگهداری فرآورده های خامی تشدید شود.

 بهداد در پایان ضمن قدردانی از عملکرد ادارات دامپزشکی شهرستانها، بر لزوم تهیه و ارسال آمار روزانه کشتار دام و طیور در قالب فرمهای ابلاغی و تطبیق این آمار با سامانه GIS تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید