Iranian Agriculture News Agency

فتحی تاکید کرد:

لزوم فرهنگ سازی برای جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان سازی در اراضی مستعد کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر لزوم فرهنگ سازی برای جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان سازی در اراضی مستعد کشاورزی تاکید کرد.

لزوم فرهنگ سازی برای جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان سازی در اراضی مستعد کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای اسلامی استان حضور یافت و در جریان مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستانهای استان قرار گرفت.

وی در این جلسه گفت: موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد  بیشتر مربوط به  تغییر کاربری اراضی، نهاده‌ های دامی، نحوه توزیع کود،  کانال های آبیاری و  توزیع تراکتور بود که عمدتاً کشاورزان با این موارد درگیر هستند.

وی افزود: بنده از اعضای شورای استان  انتظار دارم  به عنوان رسانه عمل کنند و مسائل مطرح شده در این جلسه را  به گوش کشاورزان نیز برسانند.

 فتحی  ادامه داد: هدف ما در بخش کشاورزی استان توجه به توسعه پایدار است چرا که نمی شود همه خواسته های کشاورزان را عملی کرد، در مواقعی خواسته کشاورزان مغایر با اصول توسعه پایدار و پدافند غیرعامل است، بر همین اساس بعضی تصمیم گیریها طبیعی است که برخلاف  نظرات و خواست کشاورزان باشد  لذا همه ما باید حقوقمان را بدانیم و تکالیفمان را درست انجام دهیم.

وی تاکید کرد: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی مستعد کشت و جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان سازی در این اراضی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود. در این موضوع باید از فرهنگهای گذشته فاصله بگیریم و  واقعیتهای جامعه را در نظر بداشته باشیم چرا که اگر دلمان به حال نسل های آینده می سوزد باید به فکر امنیت غذایی آنها نیز باشیم.

 فتحی گفت:  استفاده از جاده بین مزارع فقط  برای اراضی آبی است و برای دیم شامل نمی شود. در این ارتباط نیز می توانیم تفاهم نامه ای را با شورای استان منعقد کرده و همکاری در این زمینه داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به رفع تداخلات اراضی در استان هم اشاره کرد و گفت: از ۲۰۱۱ زمین ۱۲۴۰ قطعه دارای تداخل شناسایی شدند و هدف غایی این طرح نیز صدور سند است که به کشاورزان اقتدار می بخشد از اعضای شورا نیز انتظار داریم تا کشاورزان شهرستان خود  را برای استقبال از این طرح و تهیه سند ترغیب کنند.

 فتحی افزود: در خصوص توزیع کود ما به استفاده درست و اصولی تاکید داریم و کشاورزان باید در استفاده از کود توجه کنند که  ترکیب کودهای ازت، اوره ، فسفات و ریزمغذی ها به کار ببرند تا عملکردشان افزایش یابد.

رییس شورای اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: شوراها نهادهای مردمی هستند که از جمله وظایف آنها احصا مشکلات و ارائه پیشنهاد برای آنهاست.

شهرام دبیری با اشاره به اینکه در استان 6 هزار نفر عضو شوراهای شهر و روستا هستند افزود: ما درصدد هستیم تا هماهنگیهای لازم را برای حل مشکلات شهرستانها انجام دهیم در این جلسه نیز مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستانها از سوی اعضا شورای استان مطرح شد تا با کمک و هماهنگی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی راهکاری برای آنها در نظر گرفته شود.

 

حجم ویدیو: 2.46M | مدت زمان ویدیو: 00:00:55
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید