Iranian Agriculture News Agency

بهداد در گفتگو با ایانا خبر داد:

آغاز طرح تشدید نظارتهای بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در آذربایجان شرقی

تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

آغاز طرح تشدید نظارتهای بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد در نشست خبری با خبرنگاران با  بیان اینکه طرح تشدید نظارتهای بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در آذربایجان شرقی با حضور ۶۳ اکیپ ثابت و سیار از از ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه دارد گفت: : ۲۸ گروه ثابت در کشتارگاه ها و 35 گروه سیار خودرویی در سطح آذربایجان شرقی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی را که امسال با طرح ماه مبارک رمضان تلفیق شده است، بر عهده دارند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح افزایش نظارت و ارتقاء کیفیت مواد خام دامی از کشتارگاه‌های دام و طیور تا مراکز بسته‌بندی و عرضه شامل قصابی‌ها و مرغ‌فروشی‌ها است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: روزانه سه هزار رأس دام سبک، پنج هزار دام سنگین و حدود ۱۲۰هزار قطعه طیور در آذربایجان شرقی ذبح می‌شوند که این نظارتها از مرحله کشتار در کشتارگاه‌های استان تا عرضه در بازار و سبد غذایی مردم به طور دقیق انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ کشتارگاه در استان گفت: از این تعداد ۱۷ کشتارگاه دام صنعتی (پنج واحد) و غیرصنعتی و ۱۱ کشتارگاه طیور هستند که ناظران بهداشتی، شرعی و اکیپهای طرح کنترل و نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از صفر تا ۱۰۰ فعالیت آنها نظارت دارند.

 بهداد خاطرنشان کرد: بازرسان اداره کل دامپزشکی استان در این کشتارگاه‌ها بر تمام مراحل کشتار از مرحله ذبح تا پوست کنی، ثبت مهر کشتارگاه، صدور مجوز خروج از کشتارگاه پس از مرحله پیش سرد، قطعه بندی و عرضه در ۱۰ هزار مرکز توزیع فرآورده‌های گوشتی بازار نظارت کامل دارند.

وی از مردم خواست برای ارسال گزارش تخلفات واحد‌های مختلف صنفی در این خصوص با شماره‌های تلفن ۱۵۱۲ و ۳۴۴۴۵۰۰۰ تماس بگیرند و موارد تخلف را به صورت شبانه روزی گزارش کنند.

وی همچنین اعلام کرد: امسال ۵۴۶ پرونده تخلف در ارتباط با تخلفات صنوف فوق الذکر تشکیل و به پلمب ۱۱۲ مرکز عرضه فرآورده های گوشتی و معدوم سازی ۴۵۶ هزار و ۷۴۸ کیلوگرم فرآورده در آذربایجان شرقی منجر شده است.

مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان شرقی تاکید کرد: کشتارگاه های آذربایجان شرقی از بالاترین سطح استانداردهای بهداشتی برخوردارند و سالانه طرح های ویژه نظارت های بهداشتی به علت افزایش میزان تقاضا و عرضه در ایام تاسوعا، عاشورا، عید قربان، ماه مبارک رمضان و عید نوروز اجرا می شود.

 

حجم ویدیو: 17.20M | مدت زمان ویدیو: 00:03:51
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید